به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" ضمن تبریک ایام مبارک امامت حضرت صاحب الزمان (عج) و آغاز سال تحصیلی 1403-1402 گفت: داشتن شهری ایمن با ترافیک حداقلی از حقوق مسلم شهروندی است که مدیریت شهری این منطقه با تمام توان برای این مهم تلاش خواهد کرد.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: در این راستا جلساتی اینچنینی که با حضور مدیران ارشد شهری و راهکار و دستورالعمل های ایشان برگزار می شود، در داشتن شهری با امنیت بالا بسیار کمک رسان خواهد بود.

او اضافه کرد: عملیات کاهش بار ترافیکی با محوریت ایمن‌سازی معابر و سهولت عبور و مرور دانش‌آموزان و شهروندان در منطقه ۴  به طور جدی در حال انجام است.

کمالی زاده خاطر نشان کرد: با ارتقای ایمنی معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی؛ حفظ سلامت، آرامش و ایمنی برای دانش‌آموزان این منطقه فراهم می‌شود. 

شهردار منطقه ۴ گفت: در این طرح اقداماتی همچون خط کشی محوری بیش از  ١٦٧ کیلومتر از معابر، خط کشی بیش از ٢٩٠٠ متر مربع بلوک عابر، خط کشی بیش از ٦٧ ایستگاه اتوبوس و تاکسی، تعداد ٢١٣ عدد کلمه( احتیاط، مدرسه و ایست)، تعداد ٤١٣ عدد تابلو، انجام ۱۰ مورد اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز،  ساماندهی و مناسب سازی ۴۵ ایستگاه اتوبوس، شناسایی ۵ نقطه ترافیکی جهت انجام مطالعات روان‌سازی، احیای بیش از ۶۰ چراغ چشمک زن و ...  ضریب ایمنی تردد دانش آموزان و شهروندان را افزایش خواهد داد. 

کمالی زاده گفت: افزایش ایمنی، تسهیل در عبور و مرور و جلوگیری از اختلال ترافیکی تنها بخشی از اقدامات ترافیکی انجام شده این منطقه در آستانه بازگشایی مدارس است.

او اظهار داشت: به منظور سهولت رفت و آمد شهروندان  در معابر به خصوص در معابر پر ترافیک اقدامات ترافیکی از سوی حوزه حمل و نقل ترافیک این منطقه به طور مستمر پیگیری و اجرا می‌شود.

گفتنی است در این جلسه که با حضور شهردار منطقه ۴، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه، معاونین حوزه ها؛ مدیران منطقه و فرماندهان پلیس راهوار منطقه ۴ برگزار شد، در خصوص نیازهای ترافیکی فصل پاییز و بازگشایی مدارس بحث و تبادل نظر و راهکارهای مختلف ارزیابی شد.