به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی شهردار این منطقه در خصوص برنامه های هفته گردشگری(پنجم تا یازدهم مهرماه)؛ اظهار کرد: به دلیل وجود جاذبه های متعدد طبیعی و مصنوعی در پهنه شمال غربی شهر تهران، برخورداری از فضاهای بکر، طبیعت گردی و دسترسی آسان به چند بزرگراه اصلی شهر تهران و موقعیت جغرافیایی، از این منطقه می توان به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری تهران نام برد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه در ایجاد زیرساختهای فرهنگی و بسترسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، شناسایی، معرفی و اطلاع رسانی نقاط مستعد منطقه به فعالان اقتصادی و جذب سرمایه بخش خصوصی در جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و امکانات زیربنایی را از جمله راهکارهای توسعه صنعت اکوتوریسم در منطقه عنوان کرد.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه و به دلیل برخورداری از بقاع متبرکه امامزاده داود، امامزاده قاسم در روستای سنگان و دیگر بقاع متبرکه واقع در این روستاها، وجود روستای بخش کن در حریم منطقه از جمله سولقان، سنگان و همچنین روستاهای واریش و وردریج، این منطقه را جزو معدود مناطقی در تهران قرار می دهد که شرایط اکوتوریسم و گردشگری ویژه ای را دارد.

شهردار منطقه۲۲ بیان کرد: پهنه آبی مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج در شمال غرب کلانشهر تهران و در مجاورت بوستان جنگلی چیتگر از سال‌های گذشته میزبان گونه‌های مختلف پرندگان مهاجری است که همه ساله از اروپای شرقی و شمال سیبری به ایران می‌آیند که می توان از این ظرفیت در توسعه گردشگری بهره مند شد. اواسط آبان ماه هر سال اولین گروه از کاکایی‌های مهاجر، در دریاچه شهدای خلیج فارس اتراق می کنند که خود یکی از جاذبه های گردشگری منطقه به شمار می‌رود؛ اگر چه اوج حضور پرنده‌ها در اواخر زمستان است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در منطقه۲۲ گفت: سه هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز شهری شامل بوستان های جنگلی چیتگر، آبشار تهران، جوانمردان، وردآورد، خرگوش دره، لتمال کن به عنوان محیطی های تفریحی فرا منطقه ای به حساب می آیند که در تمام ایام هفته پذیرای هزاران نفر از شهروندان و هموطنان هستند.

گفتنی است؛ از پنجم تا یازدهم مهر به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است هر سال برنامه‌های مختلفی پیرامون این روز برگزار می‌شود و با همکاری اعضای کانون گردشگری سرای محلات منطقه برنامه های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه عکس و صنایع دستی، معرفی جاذبه های گردشگری در فضاهای مجازی سرای محلات، برگزاری تورهای گردشگری و اعزام شهروندان به اماکن تفریحی، گردشگری، مذهبی و... شهر تهران، تجلیل از فعالان عرصه صنعت گردشگری در دستور کار قرار دارد.

همچنین با توجه به بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس ویژه برنامه های نواختن زنگ گردشگری در مدارس و حضور فعالان و دست اندرکاران صنعت گردشگری در مدارس و اجرای برنامه ها و همچنین برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس و مقاومت و هماهنگی جهت بازدید شهروندان از باغ موزه دفاع مقدس و قصر و غبار روبی گلزار شهدای گمنام نیز انجام می شود.