به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی منطقه۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، گفت: منطقه ما یکی از مناطق تهران است که تعدد قومی مذهبی در آن را با نگاه به فضاهای شهری می توان به راحتی تشخیص داد.

شهردار منطقه ادامه داد: وجود مساجد و کلیساهای تاریخی در سطح آن، خود نمادی از همزیستی ادیان و احترام متقابل آنها به یکدیگر است و در گوشه و کنار خیابان‌ها بناهای نمایانگر این همزیستی به چشم می‌خورند.

وی افزود: باید در قالب برنامه های فرهنگی و ارتقاءهمکاری های فیمابین به حفظ این وحدت و هم بستگی بیشتر کمک کرد و حتی فرهنگ وحدت آفرینی را در جامعه نهادینه کرد.

روحانی با بیان اینکه پیشرفت، امنیت و سربلندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف مرهون ایثارگری و از خود گذشتی شهدا است, گفت: وظیفه و تکلیف احاد مردم به ویژه مدیریت شهری زنده نگهداشت یاد، خاطره و ایثارگری های این عزیزان است . 

شهردار منطقه اذعان داشت: درخشش نام شهدا بر پیشانی معابر شهر یکی از اقدامات حائز اهمیت در شهرداری تهران است که نام آنها را در حافظه شهر زنده نگه می دارد. 

در این مراسم از خانواده یک شهید دفاع مقدس، یک شهید مدافع حرم و برادرزاده شهید جانی بت که تنها بازمانده از خانواده او بود تقدیر شد و مراسم رونمایی از نام خیابان شهید جانی بت اوشانا توسط مسئولین کلیسا و جانشین کمیته مفقودین نیروهای مسلح انجام گرفت.