به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ اعلام کرد: میدان تجریش و خیابان شهرداری ازجمله نقاط جذاب برای بساط ‌گستری بود و طی  4 تا 5 سال گذشته این معبر به‌طور کامل در تصرف و قرق بساط‌گستران قرار داشت که با اجرای طرح ساماندهی با هدف نظم‌بخشی به این محور و فراهم نمودن فضای مناسب در ضلع جنوب میدان تجریش، دستفروشان واقعی شناسایی و در این موقعیت مستقر ‌شدند.

او افزود: در حال حاضر بیش از 100 نفر از بساط گستران واقعی در این مکان حضور دارند و به عرضه محصولات و کالاهای خود به شهروندان می پردازند که معمولا برخی از آنها به فروش فصلی مشغول هستند و با تغییر فصل از محل می روند و امکان حضور برای سایر دستفروشان فراهم می شود.

صباغ علت عدم حضور مجدد بساط گستران در این محور را همکاری، تعامل، کنترل و اجرای قانون توسط همه ارگان ها و نهادهای ذیربط دانست و گفت: برای تحقق این امر نهادهایی چون دادستانی، شرکت ساماندهی، شهربان، حریم بان، کلانتری، کسبه تجریش و... که جای تقدیر و تشکر دارد در کنار شهرداری تلاش کردند تا این محور پاکسازی و کنترل شود.

شهردار منطقه یک دلیل دیگر عدم حضور را استقبال بساط گستران از مکان در نظر گرفته شده برای آنها دانست و گفت : دستفروشان وقتی مطمئن شدند که اینبار جلوگیری ها مستمر و پیگیرانه انجام می شود و محلی نیز برای فعالیت  آنها در نظر گرفته شده دیگر امرار معاش خود را با دلواپسی از جمع شدن و مشکلات پیش رو در معابر ممنوعه انجام نمی دهند و در این محل با آرامش به امرار معاش می پردازند.

وی جمع آوری ون کافه ها و کارفودها را هم اقدام دیگری دانست که در راستای نظم دهی به معابر شهری در دستور کار قرار دارد و شهروندان نیز با تماس با سامانه 137 می توانند موقعیت استقرار را اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.