به گزارش اکونا پرس،

"حلیا سادات حسینی" مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی و تشکر از ستاد سمن ها بابت تشکیل جلسه، به اهمیت حضور تشکل های مردم نهاد در کنار بدنه دولتی پرداخت.

برای من حضور تشکل های مردم نهاد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است ، چرا که بی شک مشارکت و همراهی شما عزیزان در احصاء چالش ها و معضلات محیط زیستی شهر تهران، منجر به نتیجه گیری خوب و بیشترین اثربخشی در این زمینه خواهد بود.

کلان شهر تهران با تمام چالش ها و معضلات محیط زیستی خود، هنوز هم از ذخایر منابع طبیعی خوبی برخوردار است که زبانزد خیلی از شهرهای دنیاست. لذا اهمیت به آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی از عوامل اصلی حفظ محیط زیست است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت توانمند سازی تشکل های مردم نهاد محیط زیستی به عنوان راهبردی پایدار در افزایش و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی کشور تاکید کرد و گفت: توانمندسازی ساختاری، تخصصی، نهادهای مردمی محیط زیست نه تنها خواسته آنها که خواسته ما نیز هست و در این راستا از هر اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

انجمن ها و تشکل های مردم نهاد را بازوان توانمند در اجرای برنامه های مختلف هستند و امیدواریم به سمتی برویم که بتوانیم بیشتر از حضور و نقطه نظرات شما عزیزان در موضوعات محیط زیست شهر تهران استفاده کنیم.

بنابر این گزارش موضوعاتی از قبیل آلودگی ها شامل آب، خاک ، هوا ، صوت و نور ،فاضلاب، پسماند توسعه انرژی های تجدید پذیر، مصرف بهینه انرژی و وضعیت رود دره ها از سوی تشکل های مردم نهاد به عنوان دغدغه های اصلی محیط زیستی شهر تهران مطرح و بررسی شد.