به گزارش اکونا پرس،

محمد شیری٫ شهردار منطقه ۱۵ ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته تهران گفت :هر چقدر پروژه‌ها به موقع و با سرعت و توان بالا انجام شود با انعکاس خبری شما رسانه‌هاست که این عملکرد پروژه‌ها نمود پیدا می‌کند.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: در سال گذشته در طرح من شهردارم در این منطقه با ثبت حدود ۵۰ هزار نظر منطقه ما، منطقه اول شهر تهران شناخته شد و به همین دلیل بودجه بیشتری به ما تعلق گرفت.در پروژه‌های تعریف شده ۶۴ پروژه توسعه محلی که حدود ۷۶ درصد پیشرفت و ۲۶ پروژه احداثی که حدود ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و ما امیدواریم این پروژه‌ها تا پایان سال به اتمام برسد.

وی گفت:از نکات ویژه منطقه ۱۵ می توان به بحث آسفالت‌ریزی اشاره کرد که حدود ۶۲ هزار تن آسفالت و ۴۱۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام شده و در این مورد ما منطقه دوم می‌باشیم.

شیری افزود: از لحاظ بافت فرسوده منطقه ۱۵ ،پنجمین بافت فرسوده را دارد؛ هفته گذشته در مراسمی ۷۷ پلاک در قالب ۹ پروژه ٫ ۱۴۹ واحد مسکونی کلنگ زنی شد و ما امیدواریم از این به بعد بهسازی بافت فرسوده بهتر و سریعتر انجام شود.

وی گفت: از همکاران قول گرفتیم که در سال جاری حداقل ۲۰۰۰ پروانه در بافت فرسوده منطقه ۱۵ صادر شود . سال گذشته در سه ماهه پایانی سال حدود ۶۵۰ پروانه و در مجموع در یک سال ۱۳۰۰ پروانه صادر شده است. و منطقه ما در این مورد با اختلاف بسیار منطقه اول می‌باشد.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: چند ابر پروژه در این منطقه داریم که یکی از آنها مجموعه بوستان ۱۲۰ هکتاری آزادگان می‌باشد. حدود ۳ ماه پیش پس از فراخوان مسابقه معماری، طرح‌های مناسبی را دریافت کردیم و از این طرح‌ها هفت طرح به بخش مسابقه راه پیدا کرد که بعد از بررسی‌های انجام شده سه طرح به عنوان طرح برتر برگزیده شد و در آبان ماه امسال فراخوان جذب سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها را داریم .

پارک دوقلوی سرپوشیده ، آبنمای موزیکال، نگارخانه هنر، دریاچه ۹ هکتاری هم می‌تواند محرک توسعه در این منطقه باشد.

وی ادامه داد: انبار چای هم تغییر کاربری داده است که با تغییر مالکیت و کاربری،  این پروژه هم می‌تواند توسعه مناسبی را برای منطقه ۱۵ پیش رو داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۵ در انتها افزود : درمورد معتادین هم کارهای ویژه‌ای انجام شده است؛ در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ حدود ۳۲۰۰ نفر و در ۶ ماهه اول امسال ۴۸۰۰ نفر از آقایان معتاد و ۱۲۵ نفر از خانم‌ها تحویل کمپ شده‌اند.