به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ " حلیا سادات حسینی" ضمن ارایه گزارشی از اجرای مصوبات سومین جلسه کمیته گفت: در دبیرخانه کمیته کاهش مصرف پلاستیک تلاش کردیم با استفاده از ظرفیتهای داخلی اداره کل و برنامه ریزی بلند مدت در این حوزه  جایگزینی کیسه های تخریب پذیر صورت پذیرد و‌ همچنین آموزش چهره به چهره به شهروندان به عنوان برنامه کوتاه مدت در فروشگاههای هدف و فرهنگ عدم استفاده از کیسه پلاستیکی را در بین شهروندان رواج دهیم.

حسینی به استقبال خوب شهروندان از طرح  کاهش مصرف پلاستیک در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار که از ابتدای خرداد ماه تا پایان تیر ماه اجرایی شد اشاره کرد وافزود: آمارها نشان دهنده آن است که با توجه به تفاوت ماهیت خرید از فروشگاههای شهروند و میادین تره بار، بازخورد طرح  در فروشگاههای شهروند با توجه به نداشتن جایگزین کیسه پلاستیکی، خیلی بهتر بوده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار داشت: میزان کاهش مصرف کیسه پلاستیکی در بازده زمانی یک ماهه در میادین میوه و تره بار ولنجک، شهید لواسانی، سهروردی، شهید غیبی و دریاچه چیتگر بصورت میانگین ۳.۹ درصد بوده است. 

وی ادامه داد: در فروشگاههای شهروند، با اختصاص یک صندوق فروش در فروشگاههای بیهقی، بوستان ، بهرود، بهاران و آزادگان این طرح اجرایی گردید که بحمدا... با استقبال خوب مشتریان همراه بود که استمرار صندوق سبز در فروشگاههای شهروند به عنوان راهکارکوتاه مدت و اثرگذار جهت  فرهنگ سازی برای شهروندان ادامه خواهد داشت.

حسینی  با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی با شرکتهای دانش بنیان در زمینه تغییر الگو و جایگزینی کیسه های پلاستیکی یادآور شد: در صدد آن هستیم بهترین و کم هزینه ترین محصول دوست دار محیط زیست را جایگزین کیسه های پلاستیکی کنیم.