به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، در راستای اهداف مدیریت شهری و اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حفظ ارزشها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر، یک معبر در محله زاهد گیلانی منطقه ۱۳ به نام شهید "حمید ثابتی" نامگذاری و در مراسمی از تابلو این خیابان در مسجد فخریه رونمایی شد.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه۱۳ گفت: شهدا و خانواده‌های معظم ایشان افتخار کشور هستند و مزین نمودن کوچه‌ها و معابر به نام مطهر شهدا در راستای معرفی و پاسداشت مقام و منزلت آن‌ها ،کمترین کار ممکن در مقابل ایثار و فداکاری آن‌ها است.

وی افزود: امنیت، اقتدار و آرامش کشور را مدیون خون پاک و مطهر شهدا هستیم و وظیفه‌داریم در جهت حفظ یاد و نام آن‌ها تلاش کنیم.

رضا افشار، رییس روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳ نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: نامگذاری معابرها و خیابان‌ها یکی از راههای زنده نگه داشتن یاد شهداست و این وظیفه و افتخاری برای مجموعه شهرداری منطقه ۱۳ است.

رییس روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ادامه داد: نامگذاری معابر به نام شهدای والامقام بهانه ای است برای قدردانی از مجاهدتها و ایثارگری این اسطوره های مقاومت و به همین منظور در ماههای پیش رو نیز ، آیین نامگذاری و تغییر نام تعداد دیگری از معابر منطقه ۱۳ با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

رضا افشار، خاطرنشان کرد: به منظور تکریم خانواده شهدا و در صورت ارایه درخواست این خانواده های معزز نسبت به تشکیل پرونده و انجام نامگذاری معابر توسط روابط عمومی منطقه اقدام می شود.

وی با قدرشناسی از رییس کمیسیون نامگذاری اماکن و معابر و شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی و تصویب مصوبات نامگذاری اماکن و معابر گفت: فرآیند نامگذاری پس دریافت درخواست خانواده معظم شهدا، استعلامات قانونی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تصویب در کمیته نامگذاری منطقه به مرکز ارتباطات و شورای اسلامی شهر تهران برای ادامه مراحل ارجاع و پس از تصویب اجرایی می شود.

شهید حمید ثابتی در شهریورماه سال 1347 در اراک چشم به جهان گشود و به عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت. 

وی بیست و هفتم بهمن ۱۳۶۴، در فکه بر اثر اصابت گلوله شهید شد و در بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

در این رویداد، با حضور ابوذر حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۳، رحیمی معاون اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، کریمی شهردار ناحیه۱، رجبی رییس بنیاد شهید مناطق۱۲ ،۱۳ و ۱۴ نادری مسئول امور ایثارگران منطقه و ائمه جماعات  حضور داشتند.