به گزارش اکونا پرس،

مهدی پیرهادی  با بیان برخی دلایل افزایش ترافیک خاطر نشان کرد: نیمه دوم سال و کوتاه شدن روز، سفرهای دانش آموزی و دانشجویی که به میزان سفرها اضافه می شود از جمله دلایل هستند، اما برخی بی انضباطی های ترافیکی نشات گرفته از خرابی تاسیسات هوشمند شهر از جمله دوربین های کنترلی و و چراع ها است .

پیرهادی، ورود به محدوده ترافیکی به دلیل اینکه برخی خودروها با شماره شهرستان هستند و  پلاک شهرستان ها قابلیت پرداخت جرائم را ندارند و حتی در شهرستان ها جرائم آنها ثبت نمی شود، را از دیگر دلایل ترافیک عنوان کرد و گفت: حلقه ارتباطی بین تهران و شهرستان ها وجود ندارد لذا پلاک های شهرستان که در تهران تردد می کنند، عوارض و طرح ترافیک برای پلاک شهرستان ها لحاظ نمی شود.

پیرهادی تاکید کرد: لذا در تهران تعداد زیادی پلاک با شماره شهرستان تردد می کنند که به ترافیک اضافه می کنند؛ گرچه پلیس زحمت زیادی می کشد اما با خلاهایی که هست باید تلاش زیادی انجام شود و شهرداری تهران و شورای ترافیک برنامه ریزی برای حل مشکل داشته باشند. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: وقتی در شهر تردد می کنیم احساس میکنیم ترافیک هیچ متولی ندارد، معضل ترافیک تهران را چه کسی باید مدیریت کند، و این مساله ترافیک را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است همه دستگاه های متولی و شورای ترافیک برای رفع و حل ترافیک برنامه ریزی کنند، گفت: چند وقت دیگر شاهد وارونگی هوا و آلودگی هوا خواهیم بود و سلامت مردم به واسطه آلودگی هوا به خطر می افتد و  و ترافیک با آلودگی هوا رابطه مستقیم دارد .