به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه 13 گفت: با توجه به رشد وگسترش فناوریهای نوین و لزوم آمادگی و هماهنگی هر چه بیشتر ادارات در مواقع بحرانی و اهمیت پدافند غیر عامل  و حسب برنامه های ابلاغی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، مانور دورمیزی با عنوان "حمله سایبری" با همکاری اداره فن‌آوری اطلاعات منطقه در سالن کنفرانس پایگاه ویژه  مدیریت بحران منطقه 13 برگزار شد.

او افزود: طبق سناریوی تدوین شده در اثر حمله فرضی سایبری به سرورهای شهرسازی در سازمان فناوری اطلاعات، سامانه شهرسازی دوازده منطقه و کلیه زیر سیستم های آن از دسترس خارج شده و  این مسئله باعث شده ارائه خدمات به شهروندان با اختلال جدی مواجه شود.

شهردارمنطقه 13 اظهار داشت: بر اساس این سناریو، پرسنل معاونت شهرسازی منطقه ناگهان متوجه اختلال در سامانه شهرسازی شده و این سامانه از دسترس خارج و دسترسی به فایل ها ، پرتال و آرشیو سامانه های شهرسازی به طور کامل قطع می گردد و مراتب سریعا توسط اداره فناوری  پیگیری شد .

وی تصریح کرد:  مقرر شد حین انجام پروتکل های لازم، کلیه معاونان و مدیران از طریق بیسیم منطقه نسبت به حفظ ارتباط و هماهنگی  اقدام و دستورالعمل های ابلاغی را سریعاً اجرا  نمایند.

شهردار منطقه 13 خاطر نشان کرد: امروزه توجه به مقوله امنیت اطلاعات یک امر اساسی، مهم و ضروری بوده و عدم التزام و توجه جدی به آن، باعث بروز خسارات زیاد و گاه جبران ناپذیری به منابع و حتی اعتبار شرکت خواهد شد بنابراین الزامی است با نگاه ویژه به مخاطرات فناوری های نوین و ارتقا و بهبود ظرفیت های دانش تخصصی و زیر ساخت های فنی، این تهدیدات را شناسایی و از بروز آن پیشگیری کنیم.

در این مانور دور میزی  با حضور مدیران و کارشنان  اداره فناوری اطلاعات و اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ،  پس از بررسی همه جانبه مانور،  مقرر شد اهتمام ویژه ای نسبت به آموزش و آشنایی پرسنل در مواقع بحرانی و امنیتی  انجام شود.