به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، جلسه بررسی نسل جدید پل‌های عابر پیاده با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط‌زیست، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و برخی دیگر از مدیران ارشد این دو معاونت برگزار شد.

 حق‌بین در این جلسه با بیان اینکه اغلب پل‌های عابر پیاده فلزی در شهر نمای مناسبی نداشته و بافت شهر را به ‌نوعی سخت و صلب کرده، اظهار داشت: ظاهر بد مصالح فلزی مصرف شده در ذهن شهروند، نوعی فضای صنعتی و کارخانه‌ای را تداعی می‌کند که سازه‌های ناموزون از هر نقطه به نقطه‌ای دیگر متصل شده‌اند و گویی که این سازه‌های سبک، آدم‌روهای ناهمگونی هستند که موقتاً و صرفاً جهت رفع اضطرار نصب شده و به‌زودی برچیده خواهند شد.

 وی خاطرنشان کرد: در بیشتر شهرهای بزرگ به معماری پله‌های عابر پیاده اغلب به‌عنوان یک المان شهری چند عملکردی توجه ویژه می‌شود. عبور عابرین و دوچرخه، نصب تابلوهای تبلیغاتی راهنمایی‌ورانندگی و سایر علائم عبور ایمن تأسیسات استفاده تجاری و... می‌توانند از کاربری‌های این پل‌ها باشند.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تأکید کرد: پل‌های عابر پیاده بتنی می‌توانند منظر مطلوب‌تری را دارا باشند و فرم‌ها و قوس‌های متنوعی را تداعی کنند، از طرفی به دلیل قیمت مصالح، این پل‌ها مقرون‌به‌صرفه‌ترند و در تولید انبوه گزینه بهتری هستند.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در این جلسه توجه به تغییر رویکرد در جانمایی و نوع سازه این نوع پل‌ها را با اهمیت دانست و از نسل جدید به عنوان المان شهری استقبال کرد.

وی خاطر نشان کرد: ۲۰ درصد از پل‌های عابر پیاده فاقد استفاده است و بر اساس تحقیقات باید حذف شوند.

 بر اساس این گزارش مقرر شد پس از انجام تحقیقات این مدل پل‌ها در ۵ نقطه پایتخت به‌صورت آزمایشی نصب و مورداستفاده شهروندان قرار گیرد.