به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، علیرضا اسفراینی نژاد سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک این منطقه اظهار داشت: ۳ نوامبر (28 آبان) روز جهانی همدردی با قربانیان حوادث ترافیکی نامگذاری شده است و هدف از آن حساس کردن افکار عمومی در زمینه آمار حوادث رانندگی شهری و جاده ای است که با توجه به آمار و ارقام تصادفات در کشور ما، آگاهی بخشی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است .

او با اشاره به رونمایی از کتاب "رویدادهای روزانه تردد معلولین با حمل و نقل عمومی از دیدگاه جامعه شناسی" نوشته دیوید ویلکین و ترجمه زهره اسدی افشار از همکاران این معاونت،گفت: ارتقای فرهنگ ترافیکی نیاز به آموزش و تشویق شهروندان به مطالعه دارد و رونمایی از این کتاب با همین هدف انجام شد.

گفتنی است در این مراسم که  با حضور سرهنگ صالحی رئیس تصادفات منطقه یک، سرگرد ترکمن مسئول آموزش پلیس راهور، دانش آموزان، شهروندان، نهادهای مردمی و .... با همکاری اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه چهار ، سرای محله دزاشیب در سرای محله جماران برگزار شد به ارائه آمار و تشریح موارد منجر به بروز تصادفات برای دانش آموزان و شهروندان پرداخته شد و به دلیل همزمانی این مراسم با میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از تعدادی از پرستاران، معلولین، نمایندگان تشکل های مردمی و خیرین حاضر تقدیر به عمل آمد.