به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" از اجرای عملیات درزگیری ترک های آسفالت معابر با هدف ارائه خدمات باکیفیت، ارتقاء سطح رضایت و رفاه حال شهروندان و کاهش ترافیک و بهبود منظر شهری با رعایت موارد ایمنی در منطقه ۲۱ سخن گفت. 

وی با اشاره به اینکه از نیمه دوم مهر ماه تاکنون بیش از ۶۰ هزار متر طول از معابر منطقه با درزگیری ترک‌های موجود در سطح آسفالت مرمت شده‌اند، افزود: درزگیری خیابان‌های بلوار اصلی تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار لاله، بلوار خزر و خیابان مصطفی خمینی و خیابان ولی عصر انجام شده است، از همین رو با شناسایی معابر آسیب دیده موارد دیگر نیز در برنامه اجرایی قرار گرفته است. 

پوریافر افزود: این عملیات اولین گام در امر نگهداری معابر آسفالتی بوده که با پایین ترین قیمت تمام شده در سطح منطقه به مرحله اجرا درآمده است. شایان ذکر است آب بندی و پر کردن ترک ها در رویه های آسفالتی از فعالیت های لازم و مهم تعمیر و نگهداری است که به منظور کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون سیستم روسازی انجام می شود. 

همچنین پوریافر درخصوص اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت اظهار داشت: عملیات درزگیری به منظور افزایش طول عمر مفید آسفالت موجود، کنترل رشد خرابی های آسفالتی در معابر، افزایش دوام روسازی و جلوگیری از گسترش ترک خوردگی رویه آسفالت انجام و در نهایت بر هزینه های اجرای عملیات نگهداشت معابر مدیریت درست صورت می پذیرد. 

وی در پایان مساعد بودن شرایط جوی و دمای محیطی مناسب را از الزامات اجرای این طرح برشمرد و عنوان کرد: اجرای درزگیری ترک‌های آسفالت به عنوان یک روش نگهداری پیشگیرانه از تخریب آسفالت و لایه‌های بستر معابر سواره رو محسوب می شود.