به گزارش اکونا پرس،

مراسم «طرح زمستانه مشترک پلیس راهور پایتخت و شهرداری تهران» و مانور ماشین‌آلات برف‌روبی شهرداری و لجستیک پلیس راهور با حضور، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور پایتخت، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و جمعی از مدیران شهری و فرماندهان پلیس راهنمایی‌ورانندگی پایتخت برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این مراسم با تأکید بر آمادگی شهرداری تهران برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در زمان بارش برف‌وباران گفت: ما آمادگی لازم را برای بارش نزولات داریم تا با همه توان در خدمت شهروندان باشیم و این آمادگی وجود دارد تا از شهرداران محترم مناطق پشتیبانی کنیم به‌نحوی‌که در حال حاضر ۳۳۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی برف‌روبی برای بارش‌های احتمالی و خدمت‌رسانی مطلوب آماده‌به‌کار هستند.

 محمدی افزود: برای آمادگی هرچه بیشتر در فصل بارش‌ها علاوه بر ماشین‌آلات خدمات شهری تعداد ۳۳۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی برف‌روبی از جمله ماشین‌های نمک‌پاش، محلول‌پاش و تیغه دار برای بارش‌های احتمالی و خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان آماده شده‌اند.

 او ادامه داد: در چند ساعت اولیه بارش برف ابتدا بازگشایی بزرگراه‌های اصلی در دستور کار نیروهای خدمات شهری قرار می‌گیرد و سپس معابر اصلی و پرتردد را پاک‌سازی می‌کنیم. خوشبختانه در بارش‌های اخیر هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در معابر نداشتیم، ولی متأسفانه به دلیل شدت باران و کندی حرکت و کاهش دید، ترافیک سنگینی در ساعت‌های بارندگی در شهر ایجاد شد.

 محمدی در پایان گفت: تمامی مخازن شن و ماسه در سطح شهر کاملاً پر و شارژ شده و در دسترس شهروندان عزیز قرار دارد و در روزهای برفی تمامی نیروهای پاکبان و کارگران فضای سبز شهر تهران در خدمت ستاد برف‌روبی خواهند بود تا مشکلی در خصوص تردد شهروندان ایجاد نشود. امیدواریم با همراهی همشهریان زمستانی بدون مخاطره را در تهران رقم بزنیم و ایامی پرخیروبرکت و سرشار از بارش رحمت الهی را در پیش داشته باشیم.