به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی به آمادگی صد درصدی عوامل این منطقه در هنگام بارش های فصلی اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۵۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین، ۲۳ دستگاه خودرو تخصصی از طرف سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و ۸۴ دستگاه خودرو نیز برای نقاط ویژه در اختیار منطقه قرار دارد.  

شهردار منطقه ۳ بیان داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی، اقلیمی این منطقه و لزوم آمادگی در زمان بارش برف، هر ساله با برگزاری مانورهای متعدد و استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده، ادوات و تجهیزات مورد نیاز، در راستای افزایش خدمات رسانی به شهروندان گام برمی داریم. 

جوانی با بیان اینکه، در این زمینه حمایت مناسبی از مناطق اتفاق افتاده و امکانات لازم دراختیار منطقه قرار گرفته است افزود: طبق تجربیات بارش های فصلی  و سنگین در سال گذشته، با افزایش ۳۰۰ کارگر خدمات شهری تعداد این نیروها به یکهزار نفر در سال جاری رسیده است. 

شهردار منطقه ۳ درباره شیوه برف روبی و امکان استفاده از طرح های جدید در این موضوع نیز بیان داشت: با توجه به اجرای طرح جدید و لغزندگی و شیب معابر این منطقه، تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا با استفاده از شن مخصوص مسائل و معضلات را در محل تردد شهروندان و خودروها به حداقل برسانیم، بطور حتم با استفاده از این روش، آسیب زیست محیطی کمتری به شهر وارد می شود. 

شهردار منطقه ۳ تاکید کرد: یک هزار تن شن مخصوص برای امسال تهیه کردیم که در صورت نیاز به میزان آن اضافه خواهد شد. 

در ادامه علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران نیز با بیان اینکه سازمان هواشناسی برای امسال پیش بینی بارش‌های خوبی را داشته، اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار محترم تهران مبنی بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان در زمان بارش برف و لزوم آمادگی برای بارش ها، مناطق ۲۲ گانه با همکاری سازمان مدیریت پسماند و تهیه ماشین آلات تخصصی این آمادگی را دارد در زمان برف خدمات لازم را به شهروندان  ارائه کند.

او در خصوص استفاده از شیوه جدید در برف روبی برای کمک به حفظ محیط زیست نیز گفت: شیوه جدیدی در دست بررسی است که توسط معاونت خدمات شهری اعلام خواهد شد اما سعی می کنیم از شن پاشی برای برف روبی استفاده کنیم تا آسیب کمتری به لحاظ زیست محیطی داشته باشیم.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در پایان یادآور شد: ۳۸۰ دستگاه خودرو برف روب تخصصی در کنار ماشین آلات عمومی برف روبی در سطح مناطق ۲۲ گانه در اختیار داریم.

مانور برف روبی شهرداری منطقه ۳ صبح امروز با حضور دکتر رحمان زاده مشاور شهردار تهران، رضا رحمانی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ ، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ،علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.