به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری درهمایش اهدای احکام اعضای هیئات امنای ضمن خیر مقدم به مهمانان و خانواده  های معظم شهدا  و قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به منظور تدوین نظام نامه مشارکت محلات اظهار امیدواری کرد: با این اتفاق روند جدیدی در مشارکت مردم در مدیریت شهری آغاز شود. 

او با اشاره به وقفه‌ی ۴، ۵ ساله‌ای در مشارکت شهروندان، از یک فرآیند و شکل جدید مشارکت خبر داد و گفت: این فرآیند با تدوین نظام نامه  از سال گذشته آغاز شده است و امروز انتخاب اعضای هیئات امنای محلات انجام شد.

شهردار منطقه ۱۵ به اهمیت نقش شهروندان و معتمدین محلات در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: بسیاری از طرح و پروژه ها  به پیشنهاد و با مشورت شهروندان انجام می شود که حاصل  این تعامل و مشارکت اتفاقات مفید و مبارکی است .

محمد شیری در ادامه با تشکر از دکتر زاکانی شهردار تهران به عنوان  پرچمدار طرح من شهردارم افزود:  برای دومین سال متوالی طرح من شهردارم ۲،  در پایتخت کلید خورد و این امر، نشان‌دهنده این است که شهرداری تهران و همه‌ی مناطق در بحث مشارکت مردم در میان دیگر سازمان‌ها پیشتاز هستند و امیدواریم سایر نهادها نیز به نوعی از شهرداری تهران الگوبرداری کنند. 

او با وام گرفتن از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  در بیانیه‌ گام دوم انقلاب، گفت: کشور جز با مردمی سازی و مشارکت مردم پیش نخواهد نرفت، انشالله همه سازمان‌ها و نهادها نیز، مردم را در اقدامات خود مشارکت دهند .

محمد شیری با اشاره به مشارکت 50 هزار نفری شهروندان در طرح من شهردارم و کسب رتبه نخست منطقه در میان مناطق ۲۲گانه، از لحاظ میزان مشارکت در سال گذشته افزود: اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس منطقه حاصل مشارکت و نظرسنجی شهروندان در این طرح است. در طرح من شهردارم  یک ، ۵۰ هزار مشارکت ثبت شد و ۶۴ پروژه از این نظرسنجی‌ها خارج شد که تاکنون ۵۹ پروژه اجرا شده و تعدادی دیگر به زودی به پایان می‌رسد . 

شهردار منطقه در خصوص اجرای پروژه‌های طرح من شهردارم ۲ ، افزود: قرار است از میان ۱۷۰ پروژه، با نظر مردمی ۱۰۵ پروژه انتخاب شود. امیدواریم که امسال نیز با مشارکت حداکثری شهروندان به خادمان شهر خود کمک کنید تا پروژه‌های بهتر و با کیفیت‌تری در منطقه اجرا شود .

همایش اهدای احکام اعضای هیئات امنای محلات منطقه ۱۵ با حضور محمد شیری شهردار منطقه،  مهدی مالمیر سرپرست معاونت امور اجتماعی، فرهنگی، شهرداران نواحی، اعضای هیات امنای محلات منطقه ۱۵، خانواده معظم شهدا و جمعی از مدیران شهری این منطقه برگزار شد.