به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، این جلسه با محوریت اقدامات انجام شده در بازار بزرگ تهران در بازدیدهای دوشنبه های تاریخی  خردادماه سال جاری تشکیل شد.

علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت بازدیدهای دوشنبه های تاریخی گفت: بازار تهران علاوه بر شاهراه اقتصادی کشور بخش بزرگی از هویت و فرهنگ ایران را در خود جای داده است و اتفاق‌های تاریخی مهمی در این بازار رقم خورده است. 

این عضو شورا گفت: وضعیت ایمنی بازار بزرگ تهران در تداوم اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حفظ حقوق عامه و پیگیری وضعیت ایمنی سراها و ساختمان های مهم و پرخطر بطور جدی در دستور کار قرار دارد.

در ادامه انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه تجارت، تاریخ وهنر همگی زیر سقف بازار جمع شده اند که روزانه حدود یک ونیم تا دومیلیون نفر گردشگر را در منطقه ۱۲ جذب می کند، گفت: در این بازدیدها احیا و بازسازی بناهای تاریخی بازار بزرگ تهران،اجرای طرح های ایمن سازی و رفع مخاطرات در این محدوده، همچنین پیش بینی سرانه های اورژانس ، آتش نشانی، درمانگاه و.. در  محدوده بازار  در نظر گرفته شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد دفتر توسعه محلی بازار تهران گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در بازار بزرگ تهران در صحن شورا ارائه دهد.