به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی در محلات این منطقه گفت : امروزه گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان یکی از دغدغه‌های مهم  جامعه به شمار می رود و بر همین اساس، شهرداری منطقه۱۳ نیز در کنار سایر دستگاه خدمت رسان، دغدغه جلوگیری از گسترش آن را داشته و در این راستا، برای صیانت از شهروندان در برابر این آسیب ها برنامه دارد.

او افزود: مرکز خدمات اجتماعی منطقه۱۳ با همکاری موسسه جمعیت همیاران سلامت با برگزاری برنامه‌ها و دوره های مختلف آموزشی در مدارس و سرای محلات به آموزش خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان در زمینه جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند. 

شهردار منطقه13 ادامه داد: کارگاه های پیش از ازدواج ، مهارت های هشتگانه زندگی ویژه کودکان و نوجوانان از طریق بازی های فکری و حرکتی ،  پیشگیری از طلاق عاطفی، آیین همسرداری و ازدواج ماندگار، آفرینش پیوند های عمیق و پایدار عاطفی ویژه والدین ، راز شاد زیستن و خنده درمانی، راه های موفقیت در زندگی و هدف گذاری، فرزند پروری بر اساس رویکرد انتخاب، افزایش صمیمیت خانواده ، شناخت ویژگی های رفتاری هر شخصیت ، کارگاه همیار مادر و کودک و.... از جمله موضوعات کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که توسط دکترای روانشناسی و متخصص آموزش داده می شود. 

محمد هادی علی احمدی خاطر نشان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از گروه های در معرض آسیب، برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی،  همکاری با موسسه جمعیت همیاران سلامت جهت شناسایی گروه های در معرض آسیب از جمله اقدامات انجام شده برای اجرای طرح مذکور در منطقه 13 است.