به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ مهدی صالحی، شهردار منطقه در خصوص اهداف برگزاری مانور اطفای حریق گفت: با توجه به اهمیت ارتقای توانمندی ارگان‌های امدادی خدمات‌رسان منطقه ،این مانور با هدف افزایش ارتباط سازمانی، تمرین و فراخوان نیروها در بحران ها، هماهنگی و همچنین  آمادگی هر چه بیشتر در مواجه با بحران های طبیعی و حوادث غیر مترقبه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مانور با برنامه ریزی از پیش تعیین شده و با همکاری و هماهنگی سازمان های خدمت رسان و آتش نشانی برگزار شد گفت: در این مانور با وقوع آتش سوزی فرضی، نیروهای آتش نشانی با اجرای عملیات اطفا حریق و امداد و نجات اقدام به اطفا و انتقال بیماران به خارج از ساختمان اقدام کردند.

به گفته صالحی  پیش از برگزاری مانور، اطلاع رسانی به افراد حاضر در بیمارستان به منظور پیشگیری از ایجاد هر گونه استرس انجام شد .

وی افزود: آموزش  پناه‌گیری صحیح، نحوه تخلیه امن اضطراری، امداد و نجات مصدومان احتمالی حادثه، انوع حریق‌ها، اصول کار با خاموش‌کننده‌های دستی، شیوه‌های مناسب جهت خاموش کردن آتش‌های مختلف و چگونگی اطفای حریق احتمالی با انواع روش‌ها از اقدامات اجرایی این طرح بود .

 شهردار منطقه2 تاکید کرد: با توجه به امکان بروز حوادث غیر مترقبه انجام چنین مانور هایی برای آمادگی هر چه بیشتر کارکنان و سازمان های امدادی به منظور پیشگیری و کاهش خسارات و تلفات احتمالی الزامی است.