به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری افزود:  با همراهی و مشارکت محمدحسین جعفری معاون دادستان تهران، سردار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ، سرهنگ نادری سرکلانتر هفتم، سرهنگ بهرامی سرکلانتر ششم، سرهنگ باباپور رئیس پلیس مواد مخدر تهران، سرهنگ محمدپور جانشین یگان امداد پایتخت، سرهنگ گودرزی رئیس کلانتری 159، سرهنگ دهقان رئیس پلیس مواد مخدر پایگاه هفتم و گودرزی شهردار ناحیه یک نسبت به پلمب 8 پلاک قرمز و تخریب بناهای غیرمجاز این پلاک ها اقدام شد. 

شهردار منطقه با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه گفت: منطقه ۱۵ یکی از وسیع ترین مناطق سطح شهرتهران است که به لحاظ تمرکز اصنافی نظیر اوراقچی های محدوده شوش و صنوف وابسته به ضایعات، محل مناسبی جهت استقرار و بیتوته افراد کارتن خواب و معتادان متجاهر است. این مانور ویژه با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و درخواست‌های متعدد آنها اجرایی شد که قطعا در کاهش آسیب‌های احتمالی متاثر از وجود خانه‌های پلاک قرمز تاثیرگذار خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات به طور مستمر و هفتگی در حال اجراست، به مالکان این خانه ها هم هشدار داد که برای تعیین تکلیف املاک خود مراجعه کنند؛ البته که ما در این خانه ها را  بسته و دیوارکشی و انشعابات آنها را قطع کردیم تا محل تجمع خلافکاران نشود.

محمد شیری در ادامه با تاکید بر همت منطقه بر حل معضل آسیب های اجتماعی افزود: هم چنین از ابتدای سال تعداد ۴۱ پلاک قرمز درمحدوده ناحیه شناسایی شده بود که در مرحله اول تعداد 13 پلاک آن اعمال قانون شد و اکنون طی این مانور ویژه 8 پلاک دیگر پلمب شد. 

شهردار منطقه افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، 25 خانه دودی نیز با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی در نواحی یک و دو مهر و موم شده است. 

وی با اشاره به اینکه این مانور با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و پیگیری درخواست‌های آنان اجرایی شده است، افزود: معضل خانه های پلاک قرمز در سطح محدوده به صورت جدی دنبال می شود.

سردار گودرزی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از ابتدای سال به همت شهردار منطقه اقدامات مستمری برای پاکسازی محدوده شوش از لوث معتادان متجاهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: با همکاری دستگاه قضایی و شهرداری توانستیم مکان های پنهان را شناسایی و در همین راستا، طی روزهای گذشته 8 پلاک قرمز را در این محله پلمب کرده ایم و مناطق شوش و اتابک دیگر مکان امنی برای معتادین، سوداگران و فروشندگان موادمخدر نخواهد بود.