به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه13، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه، فرهنگ را جز جدانشدنی زندگی آپارتمان نشینی دانست و افزود: طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار در بخش آموزش های شهروندی منطقه است و در همین راستا، ماهیانه رویداد ها و کارگاه هایی با محوریت ارتقای آگاهی در حوزه های قوانین و حریم خصوصی در زندگی آپارتمانی حوزه های مدیریت و کاهش پسماند، فرهنگ و اخلاق همسایگی ، ایمنی شهری و.. برگزار می شود . 

وی افزود : درهمین راستا، رویداد "چای همسایگی" با هدف تقویت تعامل شهروندان همراه با خاطره گویی و اموزش حقوق همسایگی و اجرای مسابقه محله امامت برگزار شد.

شهردارمنطقه 13 اظهار داشت: در کنار برگزاری این رویداد‌های آموزشی، در مراسمی نسبت به رونمایی و نصب مرام نامه فرهنگ آپارتمان نشینی در محله امامت با تقدیر از شهروندان نمونه و همسایه مدار اقدام شد.

محمد هادی علی احمدی با اشاره به اینکه با فراگیری این آموزه ها حس تعلق محله ای، مشارکت اجتماعی و انسجام افزایش می یابد افزود: آپارتمان ایمن، قصه آپارتمان ما، سایه همسایه مستدام، کاهش زباله مدیریت پسماند و اصلاح الگوی مصرف انرژی از دیگر برنامه های پیش بینی شده طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی است که تا پایان سال اجرایی می شود. 

شهردارمنطقه 13 خاطرنشان کرد: کارگاه های ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در دوازده محله دیگر منطقه 13 نیز برگزار می شود تا آگاهی آنها نسبت به مسائل آپارتمان نشینی افزایش یابد.