به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به آغاز عملیات هرس در منطقه گفت:  عملیات هرس یکی از فعالیت های اجرایی فضای سبز در شش ماهه دوم سال می باشد که این عملیات، براساس برنامه زمان بندی مشخص و دستورالعمل‌های معین، از اواسط آذر ماه اجرایی شده و تا  اواخر بهمن ماه ادامه دارد.

به گفته وی ، تقویت و بهبود رشد گیاهان و درختان، رسیدگی به فضای سبز با حذف شاخه های خشکیده، آفت زده، شکسته و مزاحم، آراستگی محیط و مناظر شهری و بوستان‌ها، شکل دهی به درختان و نهال های سطح شهر، عدم تداخل با شبکه برق شهری و همچنین جلوگیری از بروز حوادث و خطرات احتمالی در مواقع بارش برف از اهداف عملیات هرس است. 

محمد هادی علی احمدی افزود : در راستای رعایت اصول ایمنی و هرس صحیح، رییس گیاهپزشکی و ناظر عالی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ، با حضور در منطقه 13 ، وضعیت اکیپ اجرایی این منطقه  را بررسی  و در این بازدید تمامی ادوات هرس و تجهیزات کارگری مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفت.

شهردار منطقه13 خاطر نشان کرد: این عملیات طی برنامه زمان بندی مدون با حضور تیم کارشناسی متخصص و کارگران ماهرِ هرس کار و با استفاده از وسایل و ابزار مناسب صورت گرفته و تا پایان هرس درختان محدوده ادامه می یابد.