به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه که با حضور مهدی گلشنی مدیر کل و صادق جهانی معاون مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علیرضا اسفراینی‌نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک و دیگر مدیران این حوزه، پس از بازدید از پروژه‌های ترافیکی منطقه انجام شد گفت: شرایط خصوصی و انتخاب پیمانکاران متولی پارکینگ‌ها در کل شهر تهران، نیازمند دقت بیشتری است و بهتر است نظارت بر پارکینگ‌ها بر عهده شرکت‌ها و مجموعه‌های نامدار و وابسته به شهرداری قرار گیرد.

صباغ همچنین درخواست کرد سهم مناطق از اعتبار و بودجه بیشتر از شرکت‌ها و سازمان‌ها باشد چرا که مناطق توانایی جذب اعتبار را دارند و می‌توانند در صورت واگذاری اعتبار در ابتدای سال، آن را برنامه‌ریزی و پروژه‌های بیشتری را به اجرا برساند.

گلشنی نیز در این جلسه با تشکر از اقدامات منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک و هماهنگی و تعامل خوب بین معاونت‌ها برای سرعت بخشی به پروژه‌های اجرایی گفت: اجرای اصلاح هندسی ها و مسقف سازی پایانه‌ها و... اقداماتی است که منطقه را در بین مناطق دیگر در راس قرار داده است.

او افزود: متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که مناطق با آن درگیر هستند این است که ۸۰ درصد بودجه در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌ها و تنها ۲۰ درصد آن در اختیار مناطق قرار دارد و ردیف‌های اعتباری که منطقه می‌تواند کار کند در اختیار شرکت‌هاست در حالی که اگر بودجه از اول سال در اختیار منطقه قرار گیرد برنامه‌ریزی و پروژه‌های بیشتری را می‌توانند تعریف و انجام دهند.

وی وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه را نیازمند توسعه دانست و گفت: متاسفانه تنها ۳۰ درصد همپوشانی حمل و نقلی در منطقه وجود دارد که نسبت به بسیاری از مناطق وضعیت ضعیفی دارد و حتماً باید این موضوع مورد اولویت قرار گیرد و ارتقا پیدا کند.

معاون ترافیک منطقه نیز با شرح گزارشی از اقدامات گفت: شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و اجرای پروژه روانسازی تردد در خیابان‌های منطقه، بازدید ادواری نواحی، تعویض صندلی‌ ایستگاه‌های حمل و نقلی،  شناسایی نقاط حادثه خیز، اجرای ۲۴ اصلاح هندسی، رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس و پل های عابر پیاده و ساماندهی المان های مربوط به آنها، روشنایی پایانه‌ها و ... از جمله اقدامات اجرایی در منطقه بوده است.