به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علی اصغر طاهری، با تاکید بر اهمیت حفظ درختان به عنوان فاکتور مهمی در منابع طبیعی و محیط زیست گفت: به منظور رفع خطر درختانی که بر اثر ناتوانی در تغذیه و آبیاری نامناسب  و یا  حملات آفات، قارچ‌ها و باکتری‌ها دچار پوسیدگی شده اند ،عملیات شناسایی و رفع خطر درختان خطر ساز اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه  پوسیدگی درختان  موجب کج شدن درخت شده و  در زمستان ها با اضافه شدن بار برف و سرعت باد احتمال سقوط  این درختان افزایش می یابد افزود: در همین راستا ، تیم‌ گیاه‌پزشکی و کارشناسان  فضای سبز با بررسی این درختان در سطح نواحی 9گانه ، موارد خطرآفرین را شناسایی و عملیات توموگرافی آغاز شد.

طاهری گفت: زمانی که درختان خطر آفرین اسکن و ارزیابی می‌شوند، میزان خطر آنها در برابر وزش بادها و آسیب‌های احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد در عملیات توموگرافی مشخص می شود  درخت از کدام نقطه دچار مشکل است، اگر درخت خطر سقوط داشته باشد، علاوه براینکه با رای  کمیسیون ماده 7 رفع خطر می شود ، درختانی از همان گونه و با بُن مناسب جایگزین می‌ گردد.

 معاون شهردار منطقه 2 گفت: با انجام توموگرافی به دنبال آن هستیم پس از تشخیص  محل یا شروع پوسیدگی داخلی درختان ، با استفاده از درمان های گیاه پزشکی و یا اقدامات لازم از درختان حفاظت کرد.