به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ گفت: عملیات هرس درختان به منظور ارتقای زیبایی منظر شهری و اصلاح فرم درختان از ۱۵ آذر ماه آغاز و تا پایان فصل زمستان ادامه دارد .

وی با اشاره به اینکه عملیات هرس و به زراعی مطابق دستورالعمل سازمان بوستان‌ها انجام می‌شود، افزود: به همین سبب عملیات هرس توسط، ۱۵ اکیپ متشکل از نیروهای کارشناسی و کارگری آموزش دیده و متبحر با رعایت نکات ایمنی و به طور هماهنگ در سطح نواحی، بوستان‌های مستقل و بزرگراه‌ها در حال انجام است که تاکنون ۲۰ هزار اصله درخت در سطح نواحی هرس شده است.

شهردار منطقه اضافه کرد: مجهز کردن کارگران به تجهیزات ایمنی به منظور پیشگیری از بروز خطرات احتمالی و جمع آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها در سطح منطقه در دستور کار است.

شیری حفظ و نگهداری درختان شهری را از اولویت‌های مدیریت شهری برشمرد و گفت: مناسب‌سازی سیمای بصری شهر، حذف شاخه‌های خشک، آفت زده و بیمار، جوان سازی درختان و تحریک به شاخه‌زایی، ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور و هوا بین شاخه‌ها و ایجاد دید کافی در تقاطع های اصلی و فرعی از مهمترین اهداف انجام عملیات هرس است.

f51478f6-3d8c-454f-ace6-f512f5e3f035