به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ " سوده نجفی" در پنجمین کمیته برنامه ریزی و نظارت بر مصوبه کاهش الگوی مصرف پلاستیک با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ و حراست از محیط زیست گفت: با توجه به تغییرات اقلیم و انتشار افزایش گاز دی اکسید کربن انتظار میرود حداقل موضوعات محیط زیستی و دست ساز بشر که پلاستیک نمونه ای از آن است را مدیریت و در جهت کاهش مصرف حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حذف کامل پلاستیک حتما امکان پذیر نیست گفت: انتظار میرود با اقدامات ضربتی طی ١.٥ سال باقی مانده از شورا ٥ تا ١٠ درصد مصرف پلاستیک را در مراکز تحت امر شهرداری تهران کاهش دهیم.

نجفی به نقش وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه آموزش و فرهنگسازی کاهش مصرف پلاستیک تاکید کرد.

عضوهیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه کاهش پلاستیک از سال ٨٨ مصوب شده اما در دوره های قبل شورا و شهرداری تهران اقدامی جدی برای اجرای آن صورت نگرفته است گفت: امروز پنجمین جلسه از کمیته پلاستیک را در خدمت شما هستیم و این بیانگر اهتمام ویژه مدیریت شهری و شورای شهر بر اجرای مصوبه است.

وی در ادامه خطاب به مدیر عامل شهر نمایشگاهی آفتاب گفت: با توجه به اینکه شهر آفتاب ظرفیت نمایشگاهی بالقوه ای دارد انتظار میرود که در برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بین المللی هم کاهش مصرف پلاستیک مد نظر قرار گیرد.