به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» در پنجمین جلسه کمیته برنامه ریزی و نظارت بر مصوبه کاهش مصرف پلاستیک که باحضور «سوده نجفی» عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران و «حسین نظری» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از مدیران و متولیان این حوزه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد ،با اشاره به این موضوع که پویش کاهش مصرف و عدم استفاده از پلاستیک در اغلب کشورهای دنیا اتفاق افتاده است گفت: می بایست در این زمینه وارد فاز اجرایی شویم و از نکات کلیشه ای و صحبتهای تکراری بپرهیزیم و با بومی سازی و استفاده از مدلهای موفق سایر کشورها ، این طرح را در ایران نیز اجرایی کنیم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه حتما خواستن توانستن است گفت: ضرورت دارد در اجرای این مصوبه فعل خواستن از سوی نهادها و دستگاه ها صرف شود گفت: مطالعات مستمر و میدانی و همچنین کمک به فرهنگ سازی از جمله ضروریاتی است که باید از سوی سایر دستگاه ها صورت پذیرد تا ذره ذره شاهد اثربخشی این موضوع در زندگی شهری شهروندان باشیم.

وی در ادامه به تشکیل کمیته مطالعاتی در این کارگروه اشاره کرد و هدف اصلی این کمیته را انسجام مطالعات و تحقیقات انجام گرفته تا کنون دانست، و ارائه نقشه راه مدون و روشن برای ادامه مسیر برای کمیته را عنوان کرد. همچنین تهیه و تعریف بسته های تشویقی برای شهروندان از دیگر اهداف این کمیته است که با همکاری وزرات صمت در دستور کار قرار دارد. 

حسینی در ادامه به اجرای پایلوت طرح دوخت کیسه های پلاستیکی از بنرهای مستعمل توسط گروههای جهادی در منطقه ۹ اشاره کرد و خواستار تسری این طرح در تمام مناطق شهرداری تهران با همکاری سازمان زیبا سازی شد.

در پایان این جلسه موضوعات مهمی از قبیل، اکران بنرهای محیط زیستی در سطح شهر تهران در شش ماهه دوم سال توسط سازمان زیباسازی ، جانمایی و ایجاد غرفه های دوستدار محیط زیست در نمایشگاههای شهر آفتاب و اطلاع رسانی موضوعات محیط زیستی هم به مردم و هم به غرفه داران توسط اداره کل محیط زیست، اجرایی شدن ماده ۳ شیوه نامه هیئت وزیران در خصوص ممنوعیت توزیع رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاهها و میادین میوه و تره بار ،مورد تصویب کمیته قرار گرفت .