به گزارش اکونا پرس،

رضا محمدی ،مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان مدیریت پسماند درمراسم آغاز عملیات اجرایی ،نظام تحول امور فت و روب نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و همچنین بهره‌برداری از کارخانه ۳۳۰۰ تنی بازیافت و استحصال شن و ماسه از پسماند ساختمانی، ضمن عرض خیر مقدم به مدیران و شهرداران مناطق، حادثه تروریستی شهر کرمان را محکوم و به مردم ایران تسلیت گفتند.

در این طرح تحول، نیازهاو پیش نیاز هایی برای سرعت دهی به این طرح مطرح بود؛ زمان بندی محدود که احتیاج به همدلی و همکاری با مدیران شهرداری بود و با پیمانکاران جهت هماهنگی و رساندن به یک موضوع واحد جلسات مختلف داشتیم.

وی ادامه‌داد:اساسنامه احتیاج به تصریح طرح و مدیریت یکپارچه داشت که شهردار تهران این کار را انجام دادند و ما برای این طرح احتیاج به یک خط کش عادلانه داشتیم و این قراردادها منطبق با خط‌کش عادلانه شهرداری منعقد شد.

محمدی افزود:استفاده از فناوری های جدید و سامانه نوماند ، تغییر جغرافیایی. نوسازی ماشین آلات. تحول نیروی انسانی مورد نیاز با حقوق مکفی و فضای رفاهی با استفاده از بسته خرسند ساز ،بیمه کارگران و قرارداد مناسب جهت رفاه کارگران از دیگر پیش نیازهای این طرح بود .

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در مورد مزیت های طرح تحول افزود:کم کردن تکثر پیمانکار کاهش قراداد از ۱۵۴ قرارداد به ۱۴ قرارداد .،جلوگیری از هدر رفت توان مناقصاتی در طول سال.ورود پیمانکاران با توان بالا.نظارت یکپارچه در طرح . اصلاح محتوای قراردادها.پیگیری پیمانکار برای جمع آوری زباله از درب منزل با نرم‌افزار نوماند تا مرکز دفع کهریزک از جمله مزایای این طرح می باشد.

وی در انتها افزود:پیمانکار موظف شده از ابتدا از درب منزل و الباقی را ایستگاه های میانی و در انتها از پردازش کهریزک تفکیک و پردازش زباله خشک را انجام دهد تا به زیبا سازی شهر کمک کنند و بستر برای زباله گردها ناامن شود و همچنین در این طرح پیمانکار نباید دنبال حقوق و مزایا باشد بلکه باید داخل جامعه به دنبال بالا بردن کیفیت این طرح باشند و مسأله حقوق برعهده ما می باشد.

 

 

خبرنگار.مهناز برخورداری