به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به وانت‌بارهای فروشنده سیار در سطح محلات منطقه گفت: وانت‌های حمل بار که عمدتاً به خرید و فروش میوه و تره‌بار مشغول‌اند، هم سبب ایجاد سد معبر در محل‌های پررفت‌وآمد و اخلال در ترافیک معابر می‌شوند و هم بسیاری مواقع از طریق تولید و تخلیه ضایعات در نهرهای شهری، معضلات زیست‌محیطی برای ساکنان محلات و کسبه به وجود می‌آورند.
موسوی ‌با تأکید بر ضرورت برخورد با سد معبر این وانت‌ها افزود: شهرداری منطقه 11 از 5 ماه پیش از طریق استقرار نیروهای خدمات شهری در سطح معابر، نسبت به شناسایی و ثبت پلاک این وانت‌های متخلف اقدام کرده و با به‌کارگیری ظرفیت عوامل راهور و اعمال قانون برای وانتی‌ها، رسیدگی به این معضل را به صورت محوری در دستور کار خود قرار داده است.
وی از تشکیل پرونده در شهرداری برای متخلفان خبر داد و بیان کرد: پس از شناسایی، چند دوره اخطار کتبی به وسیله ابلاغ حضوری به رانندگان داده می‌شود که این اخطاریه‌ها همراه با عکس از تخلف صورت‌گرفته خواهد بود و در مرحله بعد، اصل و کپی این اخطاریه‌ها برای برخورد قانونی و دریافت حکم توقیف به دادستانی ارسال می‌شود.
شهردار منطقه 11 همچنین توضیح داد: به منظور بازدارندگی از تکرار تخلف نیز هرکدام از پلاک‌های معرفی‌شده به دادستانی که حکم توقیف دریافت کنند، با هماهنگی پلیس راهور به پارکینگ پلیس حمل می‌شوند.
وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته تاکنون، 24 پلاک برای درخواست حکم قضایی به دادستانی ارسال و از این تعداد 6 وانت به پارکینگ هدایت شده‌اند، ادامه داد: ‌برای جلوگیری از سد معبر وانت‌ها، خودروهای خدمات شهری منطقه در طول روز در نقاط حساس مستقرند و با تذکر، مانع توقف آنها می‌شوند.
موسوی در پایان خواهان مشارکت شهروندان برای رسیدگی به این معضل شد و گفت: انتظار ما از رانندگان محترم وانت‌هایی که بارفروشی می‌کنند، تمکین به قانون و کمک به نظم‌بخشی در معابر و نقاط پرتردد است.