به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، کیوان فاتحی منش رئیس اداره مدیریت بحران  و پدافند غیرعامل منطقه گفت: شمال تهران به خاطر همجواری با کوهستان و تپه های سنگ و خاک، منطقه ای حساس در بروز حوادث ناشی از لغزش زمین است و سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز نقشه زمین لغزش ها را تهیه کرده و منطقه یک نیز به دلیل مشرف بودن با کوهستان در نقاطی که جنس دیواره بستر سنگی یکپارچه نداشته باشد، مستعد حادثه است بر همین اساس با عنایت به اهمیت آمادگی اعضای عمومی و تخصصی ستاد مدیریت بحران منطقه در زمینه مقابله با این مخاطرات  با  موضوع  بحران های پیش بینی نشده، مانور زمین لغزش در شمال تهران بر اساس سناریو مورد تایید سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

وی گفت: این مانور در بیمارستان نورافشار به دلیل همجواری آن با کوهستان برگزار و طی آن ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۶ دی ماه ستاد مدیریت بحران منطقه با بهره گیری از توان اعضاء عمومی و تخصصی از جمله هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، شهرداری  و دیگر ادارات  خدمات رسان و با پتانسیل مورد نیاز از نیروها و تجهیزات به مقابله با این بحران پرداخت.

او افزود: در این مانور وقوع زمین لغزش فرضی در محدوده ناحیه ۴ خیابان صادقین قسمت شمالی بیمارستان نور افشار رخ داد که با توجه به این حادثه در قسمت پارکینگ شمالی بیمارستان تعداد ۳ دستگاه خودرو محبوس شده زیر دیواره فرو ریخته قرار گرفتند و یک راننده در زیر آوار محبوس و ۳ نفر از پرسنل بیمارستان در حین فرار از محوطه شمالی بیمارستان در مسیر راه پله مصدوم و دچار شکستگی شدند.

فاتحی منش تصریح کرد: باتوجه به این موضوع اقدامات اولیه از جمله امداد، شناسایی، نجات و... در این نقطه انجام شد و نیروهای عملیاتی و خدمات رسان با هماهنگی و تعامل بالا توانستند آمادگی خود را در بروز این حوادث ارتقا دهند.