به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، مهدی گلشنی از پیشرفت ۱۰۰ درصدی پروژه های من شهردارم منطقه در اوایل امسال و همچنین پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه های ترافیکی در این منطقه تشکر کرد و ابراز داشت: در خصوص طرح های اصلاح هندسی معابر و پروژه های ترافیکی پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: با واگذاری بخشی از اختیارات به معاونت های حمل و نقل و ترافیک مناطق شاهد تسریع در اجرای طرح ها و  پروژه ها در شهر تهران هستیم. 

گلشنی افزود: توسعه حمل و نقل عمومی اولویت اول مدیریت شهری است .

گلشنی تصریح کرد:باید در بحث آموزش با استفاده از ظرفیت نواحی به آموزش های تخصصی و  یادگیری افراد به خصوص کودکان توجه ویژه شود.

گلشنی گفت: در خصوص نوسازی گاردیل ها و تجهیزات ترافیکی بزرگراه های شاخص منطقه بخصوص بزرگراه شهید همت و شهید مدرس برای نوروز امسال تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است. 

در ادامه صادقی جهانی معاون امور زیرساخت اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق افزود: سه شاخص برای ارزیابی عملکرد مناطق تعیین شده که شامل: روان سازی جریان ترافیک و تعداد طرح های محقق شده در شبکه معابر، وضعیت نگهداشت و عملکرد نواحی و در نهایت اجرای سیاست های کلان ابلاغی حوزه حمل و نقل و ترافیک  شهرداری تهران می باشد. 

جوانی شهردار منطقه ۳ ، یکی از نقاط حساس و گره های ترافیکی منطقه را چهارراه جهان کودک دانست که نیاز است بررسی و مطالعات در خصوص اجرای طرح و پروژه فرامنطقه ای برای این نقطه احساس انجام شود. 

جوانی گفت: بطور حتم پروژه ای به این عظمت نیازمند مطالعات گسترده ای است که در آن باید بحث های زیرساختی، انشعابات و نکات بسیاری دیگر مورد بررسی صاحبان فن قرار گیرد.

شهردار منطقه ۳ ضمن اشاره به لزوم فرهنگ سازی به منظور عدم استفاده غیر ضروری از خودروهای شخصی  گفت :در حال حاضر مقدار اندکی از فضاهایی که برای مسیر دوچرخه در معابر شهر تهران وجود دارد مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد .

  شهردار منطقه ۳، بخش عمده مشکلات ترافیکی در سطح شهر تهران را عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برشمرد ،جوانی، آموزش را یکی از مهم ترین آیتم های تاثیر گذار در معضل ترافیک تهران دانست و افزود: پارک های آموزش ترافیک ظرفیت خوبی برای آشنایی کودکان با قوانین و علائم ترافیکی دارد.

  محمد جواد حاجی حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ در این جلسه گزارشی از عملکرد یکساله این معاونت ارائه کرد. 

حاجی حسینی به پروژه های ترافیکی یکسال گذشته منطقه اشاره کرد و گفت با جرای پروژه هایی نظیر دوربرگردان خیابان سئول، اصلاح هندسی خیابان میرداماد تقاطع رودبار، اصلاح هندسی میدان پیروزان ، رفیوژ میانی خیابان پاسداران ، راستگرد های چهار راه جهان کودک و ... توانسته ایم روان سازی محسوسی در زمان های پیک ترافیک در این نقاط شاهد باشیم.  

حاجی حسینی تجهیز ،نوسازی و نورپردازی پایانه های قلهک،حقانی و ونک را نیز از پروژه های مهم یکسال گذشته دانست . 

پیش از جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳،  صادقی جهانی معاون امور زیرساخت اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق به همراه حاجی حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه از پروژه های ترافیکی در حال اجرا سطح منطقه، بازدید نمودند.