به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در جریان این بازدید که با حضور "محمدصادق خیرخواه" مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران صورت پذیرفت، مجموعه سالن‌های کارخانه‌ سازه‌های فلزی موسسه شهید رجایی مورد پیمایش قرار گرفت و فرآیند تولید پل‌های فلزی در بخش‌های مختلف ساخت و تولید، مونتاژ و جوشکاری، تراشکاری و ساخت سازه‌های فضاکار تشریح و بررسی شد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، طی سخنانی در نشست ابتدایی این بازدید میدانی، از پیوند میان دانش طراحی و امور اجرایی به عنوان هدفی متعالی در ساختارهای فنی و مهندسی کشور یاد و اضافه کرد: برگزاری چنین رویدادهایی کارگزاران حوزه طراحی و اجرای زیرساخت‌های عمرانی را به فهمی مشترک درباره دغدغه‌های هر دو حوزه خواهد رساند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌ کارخانه سازه‌های فلزی شهید رجایی از سال 1361، تامین زیرساخت‌های موردنیاز جنگ تحمیلی را هدف اولیه از شکل‌گیری این واحد تولیدی خواند و یادآور شد: ادغام مجموعه‌های مختلف مهندسی جنگ در قالب قرارگاه خاتم‌الانبیا، ایده‌ای سازنده بود که مسیر توسعه و آبادانی کشور را بیش از پیش هموار ساخت.

"خیرخواه"، نگهداشت زیرساخت‌های شهری را یکی از مهمترین اهداف مطالعات و طراحی‌های جاری در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد چنانچه طراحی‌های مربوط به این حوزه با نگاهی به فرآیند ساخت صورت پذیرد، بدون شک موفق‌تر خواهد بود و مجموعه این موضوعات باید در نشست‌های مشترک مدیران و کارشناسان این سازمان با متولیان ساخت و تولید پیگیری شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، باب توسعه همکاری‌ها برای انتقال تجربیات و درس‌آموخته‌های فنی گشوده شده است و باید از این فرصت برای طراحی و اجرای بهتر پروژه‌های عمرانی و نگهداشت اصولی‌تر این زیرساخت‌ها بهره جُست.

"بهمن ملک‌محمودی" مدیر کارخانه سازه‌های فلزی موسسه شهید رجایی نیز طی سخنانی در این نشست، ارتقای هماهنگی میان کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و متولیان ساخت و ساز را زمینه‌ساز بهبود شرایط بهره‌برداری و نگهداری از زیرساخت‌های عمرانی خواند و ابراز امیدواری کرد افزایش تعاملات علمی و تجربی، فصل تازه‌ای را در نحوه ساخت پل‌ها و سایر سازه‌های فلزی ایجاد کند.

بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه سازه‌های فلزی موسسه شهید رجایی با ارائه توضیحاتی از سوی مدیر کارخانه، مدیر فنی و مهندسی و مدیر ساخت و تولید این مجموعه همراه بود. در نشست پایانی این بازدید مدیر ایمنی، اقدامات تامینی و محیط زیست موسسه شهید رجایی به ارائه‌ توضیحاتی در خصوص فرآیند توسعه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در کشور پرداخت و نقش واحدهای HSE و سایر واحدهای همکار در پیشبرد بهتر این امور در سازمان‌‌ها را تشریح کرد.

گفتنی است نشست‌های مشترک مدیران و کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و کارخانه سازه‌های فلزی موسسه شهید رجایی در قالب بازدید از واحد پیش‌مونتاژ و نیز عملیات مونتاژ و نصب پل‌های فلزی ادامه خواهد یافت.