به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ محمدحسن فصیح دراین باره اظهار کرد: با توجه به اهمیت انرژی و نقش آن در ارتقا کیفیت زندگی، مصرف بهینه انرژی در تمامی شهروندان باید نهادینه شود. توجه ویژه به ذخیره انرژی و میزان اتلاف انرژی در بسیار حایز اهمیت است که رسیدن شهروندان به درک این موضوع بستگی‌‌ به آموزش های فرهنگی و سیاست‌ گذاری هایی است که باید در این زمینه صورت پذیرد.

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه و آیین نامه اجرایی مربوطه و صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای سازمان و اعمال سیاست های مصرف بهینه منابع و حفاظت از منابع پایه و محیط زیست، پروژهای محیط زیستی به همراه برگزاری کارگاههای آموزشی جهت ارتقا سطح دانش شهروندان در این خصوص اجرا می شود.

فصیح اذعان کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها اصلاح الگوی مصرف با فرهنگ سازی پایدار و اشاعه فرهنگ بهینه مصرف منابع و ایجاد ساز وذکاری مناسب جهت کاهش مصرف مواد و منابع پایه به همراه آموزش و فرهنگ سازی از برنامه های اجرایی در این منطقه است.

وی عنوان کرد: مهمترین سرفصل های کاری این سیستم رعایت الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف سوخت، آب، برق، انرژی و ... است.

وی افزود: کارگاههای آموزشی با هدف آشنایی شهروندان با حفاظت از محیط زیست و مشارکت در کاهش آلودگی ها و مصرف بهینه انرژی، کنترل آلودگی‌های زیست محیطی و تلاش در جهت کاهش آلاینده ها و داشتن شهری سالم و عاری از معضلات زیست محیطی برگزار می شود.

برگزاری کارگاه آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی در منزل

فرداد عدالت خواه سرپرست شهرداری ناحیه دو منطقه ۲۲ نیز گفت: کارگاه آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی در منزل به مناسبت هفته هوای پاک با هدف آموزش بهینه سازی مصرف انرژی در منزل به همت خانه سلامت سرای محله کوهک و با مشارکت موسسه پرنیان سلامت شهر برگزار شد.

وی یادآور شد: در این برنامه جهت مصرف بهینه انرژی در منزل به شهروندان آموزش‌هایی در خصوص خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی در مواقع عدم حضور در منزل و یا عدم نیاز در منزل نگه داشتن دمای مناسب و مطلوب در منزل ارائه شد.
این کارگاه با حضور اعضای کانون‌های سلامت محور محله کوهک برگزار شد.