به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران این ویژه برنامه با حضور « سمیه رفیعی » رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، « مهدی صالحی» شهردار منطقه ۲ و « حلیا سادات حسینی » مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزارشد.

"سمیه رفیعی" در این مراسم با اشاره به اینکه مفاهیم محیط زیست از مهمترین و اساسی ترین اصول اولیه زندگی است ، گفت: شاه‌کلید آموزشهای محیط زیستی از دوران کودکی است و مفاهیم درست و نگرش جامع و مطلوب باید از این دوران آغاز شود و اگر کودکان به درستی و با بینش محیط زیستی تربیت شوند ، تا چند سال آینده شاهد کاهش مشکلات محیط زیستی خواهیم بود.

وی همچنین با تاکید بر این موضوع که  این لیگ بسیار آگاهانه در شهرداری تهران رقم خورده است افزود: کودکان  تصمیم گیران نسل آینده هستند و ما مسئولین با سیاست گذارى و انجام وظایف محوله باید به داشتن زیست مطلوب شهرى کمک کنیم اما همه ما چه شهروند و چه مسئول در هر جایگاهی با هم و برای کمک به  محیط زیست قدم برداریم . 

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شوراى اسلامى در پایان با تاکید بر اینکه مفاهیم درست محیط زیستی باید در تصمیم گیری های کلان مورد توجه قرار گیرد . 

مطرح کرد:  باور دارم مردم و شهروندان در حفظ محیط زیست از ما مسئولان جلوتر و پیش قدم هستند.

 در ادامه "حلیا سادات حسینی" ضمن تشکر از همکاری کمیته سلامت شورای شهر تهران و کارگروه بهداشت محیط زیست در برگزاری این لیگ، گفت:  با هدف یکپارچکى آموزش ها و توجه به موضوعات محیط زیست شهرى تا به امروز ۱۱۷ پیش دبستان و مدرسه در سطح نواحی شهرداری تهران با حضور ۱۰۰ آموزشگرمتخصص تحت پوشش این لیگ قرار گرفته اند که در ادامه تلاش کردیم در بحث آموزش از کتب استاندار سازمان حفاظت محیط زیست استفاده کنیم. 

وی همچنین ضمن ادامه دار بودن این روند آموزشی گفت: ارتباط مربیان مقطع پیش دبستانی با کودکان فرصتی مغتنم برای ارتقاء فرهنگ محیط زیست به شمار می‌رود تا بتوانیم نسبت به ارائه آموزش‌های لازم، تغییر نگرش در افراد جامعه و ایجاد مهارت ارتباط با طبیعت موفق تر عمل کنیم.

حسینی در پایان افزود:کودکان در این لیگ هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ مهارتی و پژوهشی مورد ارزیابی قرار میگیرند و نفرات برگزیده در هفته زمین پاک در لیگ تهران شرکت خواهند کرد.

لازم به ذکر است شاهنامه خوانی توسط کودکان، نمایش کلیپهای هوای پاک ونواختن زنگ مدرسه به مناسبت هوای پاک ازدیگربرنامه های مراسم اختتامیه بود.