به گزارش اکونا پرس،

اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانل‌ها و شبکه آبهای سطحی به منظور بازگشایی مسیر و از میان برداشتن موانع در مسیر آبهای سطحی و روان به صورت مداوم و منظم توسط کارگران خدمات شهری و محیط زیست به ویژه اداره مسیل‌ها و قنوات این شهرداری انجام می‌شود تا در زمان بارش نزولات جوی از جمله برف و باران شهروندان در شهر و خیابان‌ها با آبگرفتگی و سرازیر شدن آبهای آلوده به محدوده خیابان‌ها و پیاده روها مواجه نباشند و بتوانند درآسایش و امنیت به امور روزانه خویش بپردازند.

شهردار منطقه۶، با نشان دادن تصویری از کارگران اداره مسیل‌ها که در داخل کانال جمع‌آوری آبهای سطحی مشغول به کار است، گفت: متاسفانه این عزیزان و زحمتکشان شهر کمتر دیده می‌شوند؛ افرادی که جانشان را کف دستشان می‌گیرند و درعمق چندمتری زمین، گاهی تا عمق ۴۰ متری سطح زمین و در جایی که کمتر کسی جرئت پیدا می‌کند که پا به آنجا بگذارد مشغول خدمت به مردم شهر هستند. باید بر پیشانی چنین کارگران شریف و زحمتکش بوسه زد. اگر اینها نبودند در زمان بارش برف و باران چه اتفاقی در خیابان ها و بزرگراه‌ها می‌افتاد؟

روحانی افزود: شهروندان باید این کارگران زحمتکش و خادمان شهر را هم ببینند؛ اگر اینطور شود تلاش می‌کنند زباله‌ها و پسماندهای خود را داخل کانال‌ها و جوی‌ها رها نکنند چرا که این کار باعث انسداد و گرفتگی مسیر آبراه‌ها و آبهای سطحی می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که کارگران شهرداری با سختی و زحمت این معضلات را بر طرف کنند که منصفانه نیست و با کمی مسئولیت پذیری می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

شهردار منطقه۶ اضافه کرد: درمحدوده نواحی شش‌گانه، حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ مترکانال جمع‌آوری آبهای سطحی وجود داردکه به طور روزانه مورد پایش و بازدید به منظور لایروبی و پاکسازی به موقع مسیر قرار دارد، به ویژه قبل از فرارسیدن فصول بارانی و برفی سال که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد این پایش ها با دقت و حساسیت بالایی صورت می گیرد. جالب اینکه در مدت زمان یکماهه دی ماه و در بازه ۳۰ روز با تلاش کارگران این معاونت به ویژه اداره مسیل و قنوات منطقه۶ تهران ۷۵ هزار کیلوگرم معادل ۷۵ تن لجن و رسوبات مختلف از مجاری این کانال‌ها و شبکه آبراهی بیرون کشیده و با خودروهای ویژه به خارج از شهر انتقال پیدا کرده است.