به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ "فاطمه تنهایی" شهردار منطقه در این گفتگوی زنده در ابتدا با تبریک ایام ماه رجب، در پاسخ به موضوع ساختمان‌های نا ایمن در سطح منطقه اظهار کرد: این منطقه در ابتدا با ۳ ساختمان بحرانی روبرو بود که طی برگزاری جلسات کمیته ایمنی در منطقه با دادستانی و سازمان آتش‌نشانی، تذکرات لازم به مالکین توسط نواحی سه گانه ابلاغ و این ۳ساختمان رفع خطر شد. 

پس از آن  در خصوص ۶۳ ساختمان ناایمن منطقه نیز با همکاری سازمان آتش‌نشانی، و گذراندن فرایند بازدیدهای مستمر و ارائه تذکرات لازم به مالکین، این تعداد به ۳۵ ساختمان ناایمن رسیده که با توجه به همکاری مالکین در خصوص ایمن‌سازی ساختمان خود، امیدواریم این روند کاهشی ادامه داشته باشد. 

شهردار منطقه ۸ در ادامه در خصوص طرح تحولی ۲۰گانه خدمت در شهر به عنوان کار ویژه مدیریت شهری تصریح کرد: در این طرح متفاوت که در این  دوره مدیریت شهری به مناطق شهرداری ابلاغ شده، نکات و موارد حوزه شهری گام به گام در ۱۳ محله منطقه در حوزه‌های خدمات شهری، ترافیک، فنی و عمرانی، اجتماعی و... شناسایی شده و تعداد ۳۸۵۳ خدمت در محلات  احصاء شده است. در واقع بسیاری از این پروژه‌های شناسایی شده، درخواست خود معتمدین محلات و شهروندان طی ارتباط مستمری که ما با این عزیزان در ملاقات‌های مردمی داریم بوده و مشارکت صد در صدی شهروندان را به همراه داشته است. 

تنهایی در ادامه افزود: به عنوان مثال می‌توان به اجرای موفقیت‌آمیز نهضت آسفالت در مناطق ۲۲گانه اشاره کرد که منطقه ۸ از ۳۱هزار تن آسفالت سهمیه خود عبور کرد و درخواست ۷ هزار تن آسفالت مجدد را داده که این میزان در مقایسه با ادوار گذشته رشد داشته است. همچنین این میزان اجرای آسفالت علاوه‌بر معابر و خیابان‌های اصلی، برای معابر فرعی و کوچه‌های واقع در محلات و بنا بر درخواست شهروندان در نظر گرفته شده است. 

در ادامه این گفتگوی صمیمانه خبرنگار برنامه در گفتگویی با یکی از شهروندان ساکن محله تسلیحات از اقدامات انجام شده شهرداری منطقه در محله تسلیحات پرسید وی در پاسخ، اقدامات مثبت شهرداری را در نوسازی مدارس و بهسازی جوی‌های محله که آلودگی‌های زیست‌محیطی و بصری را به دنبال داشت برشمرد. وی همچنین در خصوص نوسازی و بهسازی میدان تسلیحات که از جمله میادین قدیمی این منطقه به شمار می‌رود نیز از شهردار منطقه تشکرکرد. 

در این برنامه زنده رادیویی که شهروندان از طریق ارسال پیامک در این برنامه سوالات خود را مطرح می‌کردند، سوالاتی در خصوص سگ‌گردانی در بوستان‌های سطح منطقه، عدم روشنایی معابر گلبرگ و گلشن‌دوست و پرداخت حقوق کارگران پله‌های برقی عنوان شد که شهردار منطقه در ادامه توضیحاتی درباره این سوالات ارائه کرد. 

تنهایی شهردار منطقه در این خصوص افزود: شهرداری مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را دارد و در خصوص سگ‌های خانگی، تا کنون صرف نصب بنر در بوستان‌ها وظیفه داشته است. این مورد در حوزه تصمیم‌گیری قوه قضائیه، ناجا و  همراهی شهرداری را می‌طلبد که امیدواریم این دغدغه شهروندان نیز به زودی برطرف شود. 

وی در خصوص روشنایی معابر اصلی نیز افزود: روشنایی معابر اصلی به اداره برق مربوط بوده اما شهرداری این منطقه برای تسهیل درخواست شهروندان آمادگی کامل را در حل این مورد با اداره برق دارد. 

شهردار منطقه ۸ تمامی امور مربوط به پله‌برقی‌ها را در اختیار سازمان زیبا سازی دانست و اظهار امیدواری کرد که با تدبیر مدیریت شهری و تسهیل در امور خدمت‌رسانی به شهروندان، تصمیات جدید و واگذاری این حوزه به مناطق به زودی اجرایی شود. 

تنهایی شهردار منطقه در پایان نیز در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله خشک از درب منازل  با عنوان طرح نوماند، از شهروندان منطقه برای مشارکت هرچه بیشتر در این طرح  با نصب اپلیکیشن شهرزاد دعوت کرد.