به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، تهران، هرساله درشهر تهران شاهد اجرای پروژه‌ها و طرح‌هایی هستیم که در جهت عمران و آبادانی، افزایش امکانات ضروری، بهبود کیفیت زندگی و افزایش رضایت شهروندان اجرایی می‌شوند و برحسب حجم عملیات و شرایط هر کدامشان، بودجه‌ای را از دارایی مدیریت شهری می‌کاهند. بودجه‌ای که شهروندان با پرداخت عوارض پایدار شهر می‌پردازند و بیت المال است و باید به شکل مناسب و صحیح صرف امکانات ضروری و زیرساخت‌های شهر شود و حتی یک‌ریال از آن نیز نباید هدر برود.

سیدمرتضی‌روحانی، شهردار منطقه۶ تهران درباره این رویداد ویژه گفت: امروزه برای همه ارگان‌های دولتی از جمله شهرداری بکارگیری و رسیدن به کلید واژه «به صرفه و صلاح» در اجرای طرح ها و پروژه ها باید به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گیرد؛ یعنی باید به منظور جلوگیری از اسراف و هدر رفتن بیت‌المال باید این مرز بندی را ملاک قرار داد تا هرپروژه‌ای که برای شهر و شهروندانش به صرفه و صلاح است اجرایی شود.

 نمونه مستند و الگو در این زمینه ساخت و نصب المان حجمی_ چند وجهی نصب شده درخیابان کریم خان زند و تقاطع خیابان قائم مقام فراهانی است که اگر دلسوزی، تعهد، مسئولیت‌پذیری، نبوغ و خلاقیت و ابتکار عمل دراجرای آن وجود نداشت قطع به یقین هزینه چند میلیونی به شهر و مدیریت شهر تحمیل می‌کرد؛ هزینه‌ای که به قول معروف از جیب خود مردم پرداخت می‌شد.

روحانی ضمن قدردانی از معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست این منطقه که در رسیدن به اصل پروژه‌های شهری«به صرفه و صلاح» پیشتاز بوده و ابتکار عمل را به دست گرفته است، افزود: صفر تا صد این پروژه بدون حتی یک‌ریال از بودجه شهرداری، تنها با ابتکار و خلاقیت مدیریت و کارشناسان اداره زیباسازی پیش‌رفته و در مدت زمان ۲ ماهی که در این محل نصب شده توجه بسیاری از شهروندان، صاحبنظران و هنرمندان را نیز به خود جلب کرده است. 

شهردار منطقه۶ درباره چگونگی ساخت این المان شهری و ویژگی‌های آن توضیح داد: همکارانم در اداره زیباسازی این منطقه با استفاده ازضایعات آهن، وسایل و لوازم دور ریز و قابل بازیافت این اثر هنری و قابل تحسین را خلق کرده‌اند. طرحی و ساخت این ایده برای کارشناسان زیباسازی بوده و حتی متون خوشنویسی شده در این المان حجمی نیز کار یکی از پرسنل این حوزه است که با حوصله و علاقه برای زیبایی این اثر وقت و انرژی صرف کرده است. از دیگر ویژگی‌های این اثر قابلیت تغییر و استفاده درهمه اعیاد و مناسبت‌های طول سال است. همانطورکه می‌دانید اکثر المان‌های مناسبتی شهر پس از اتمام مناسبت برچیده و راهی انبارها می‌شوند و کارایی دیگری ندارند، اما این المان حجمی بگونه‌ای ساخته شده که با کمی ابتکار و خلاقیت برای مناسبت‌های آتی آماده و اکران می‌شود.

روحانی افزود: از حدود ۲ ماه قبل که المان حجمی_ چند وجهی و نوری درتقاطع خیابان کریم خان و قائم مقام فراهانی نصب شده، درمیلاد پیامبراکرم(ص)، ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر مورد استفاده قرار گرفته است با این تفاوت که در هرکدام از این مناسبت‌ها،تغییراتی در شکل و نمای آن ایجاد شده بود؛ به فرض درمناسبت میلاد رسول اکرم(ص) از نماد قطره های باران به منزله رحمت الهی و همچنین درمیلاد حضرت فاطمه(س) از برش‌ها و طراحی به شکل چادر و با موضوع اهمیت حجاب و عفاف استفاده شده است.