به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، نشست مشترک وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲، قادری رییس سازمان بهزیستی وجمعی از مدیران سازمان بهزیستی و منطقه ۱۲ برگزار شد‌.

شهردار منطقه ۱۲ موازی کاری نهادهای خدمات رسان را آفت جامعه هدف دانست و افزود : خلا مدیریت واحد و وجود اختلاف سلیقه سازمان ها و ارگان ها در اولویت بخشی به موضوعات اجتماعی  موجب شده  قشر آسیب پذیر از خدمات و ظرفیت های اجتماعی بهره کافی را نبرد. 

وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به ایجاد وتعریف  قرارگاه و دستورالعمل اجتماعی در هر منطقه توسط دکتر زاکانی گفت:منطقه ۱۲ به واسطه قدمت وفرسودگی بافت شهری موجب ایجاد فضاهای  بی دفاع شهری و در نتیجه آسیب های  اجتماعی مانند معتادان متهاجر ،کودکان کار و..‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود نقاط تهدید وفرصت در منطقه ۱۲ ، ظرفیت های اجتماعی منطقه را مناسب دانست و افزود : این ظرفیت ها با هم افزایی و بهره از تجربه وتخصص متخصصان سازمان بهزیستی دارای خروجی مطلوبی خواهد بود که اگر به طور پایلوت در محله ای کار مشترک در زمینه خدمات اجتماعی انجام شود می تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرها نیز شود.

وی در ادامه با اشاره به گزارش معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه ۱۲ در خصوص اقدامات منطقه گفت: جمع آوری حدود ۲۱ هزار معتاد متهاجر از زمان تشکیل قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران،مناسب سازی معابر، توانمند سازی و کارآفرینی  زنان سرپرست خانوار در سرای محلات،راه اندازی مجدد مجتمع کارآفرینی رویش با رویکرد استفاده شهروندان کم برخوردار محله هرندی،نگه داری معتادان پس از درمان در مجتمع بهاران و....از اقدامات مطلوب منطقه ۱۲ بوده که با هم افزایی وهم دلی با همه ارگان های ذیربط،دارای تاثیر گذاری بیشتری می شود.

وی در ادامه از چالش ها و معضلات منطقه به وجود NGO ها و کمپ های غیر مجاز و فاقد مجوز و مراجعه سالمندان ومعلولان به سرای محلات ومدد سراها اشاره کرد و همراهی سازمان بهزیستی را در ساماندهی آن ها ملزم دانست.

در ادمه قادری رییس سازمان بهزیستی نیز با تشکر از همراهی مدیریت شهری در خصوص خدمات اجتماعی گفت: بهزیستی ۱۶۲ دستور کار اصلی دارد که با همراهی نهاد های کمیته امداد،سپاه قدس پاسداران،شهرداری و ..می تواند انتظارات جامعه هدف را برآورده کند.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به نگهداری سالمندان،معلولان ،افراد آسیب دیده در مراکز شبانه روزی بهزیستی گفت:پویایی و توانمند سازی این افراد  به صورت ،ایجاد خدمات همیار برای سالمندان در خرید کردن واحساس استقلال ،کارآفرینی برای افراد ناتوان جسمی وآسیب دیده در فرهنگسراها و پارک ها،ایجاد فضای بازی و باشگاه ورزشی برای معلولان جسمی حرکتی بدون توان خارج شدن از محیط مددسرا و...با همراهی شهرداری فراهم می شود.

در این جلسه هر یک از معاونین و مدیران ستادی موضوعاتی برای ایجاد پردیس توانمندسازی اجتماعی، پلتفرم های حمل ونقل  معلولین ، بلیط های رایگان حمل ونقل عمومی،گذر گردشگری، محله محوری ،مهارت آموزشی ودوره ای آموزشی، رونق گردشگری واستفاده از تبلیغات محیطی را از جمله طرح های مصوب مدیریت شهری برای توانمند سازی وارائه خدمات اجتماعی مطرح کردند.

بزودی طرح های اجرایی و پژوهشی بصورت مشترک مدیریت شهری و سازمان بهزیستی مختص محلات چهارده گانه منطقه۱۲ عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به رسم تقدیر از فعالیت های شهردار منطقه ۱۲ ویژه افراد توان یاب و نیازمند توجه یک اثر زیبا از این مجموعه را به انارکی محمدی اهدا نمود.