به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران؛ "حلیا سادات حسینی" با اشاره به برخى عقب ماندگى هاى محیط زیستى در منطقه ١٦ گفت :این منطقه یک تفاوت عمده با سایر مناطق در حوزه محیط زیست دارد و آن هم تمرکز  واحدهای خدماتی آلاینده  است که می تواند بیشترین آلایندگی را برای شهر تهران به وجود آورد. 

او با اشاره به حجم بالای واحدهای خدماتی و صنفی در سطح شهر تهران، اظهار داشت:  قطعا انتظار شهرداری تهران از مدیران اجرایی آن است که با توجه به آیین نامه اجرایى واحدهاى آلاینده با جدیت در این حوزه وارد شوند. 

حسینی با اشاره به کارواش های آلاینده، تصریح کرد: معضل آلودگی و منابع آبی کارواش ها موضوعی است که در منطقه ۱۶  همچنان بلاتکلیف و باز است لذا باید جزو اولویت های بررسی در منطقه قرار گیرد. 

حسینی اضافه کرد: منطقه ١٦ در حوزه فرهنگسازی در حوزه محیط زیست عملکرد مطلوبى داشته است. 

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ما به دنبال رفع معضلات محیط زیستی هستیم، اعلام کرد:  ملاک ارزیابی مناطق، رفع آلودگی های محیط زیستی است و اگر به این موضوع به عنوان نقطه قوت نگاه و از کارشناسان نواحی به عنوان ناظر نظارتی استفاده شود، نقطه قوت رفع موضوعات در حوزه عملیاتی می شود.