به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ، طی مراسمی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی در امور مجلس، حقوقی و استان‌ها ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران، مسئول دبیرخانه هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از شاتل تاکسی گردشگری ویژه نوروز ۱۴۰۳ رونمایی شد.

قرار است شاتل تاکسی‌های گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در بخش گردشگری شهری تهران و نقاط گردشگرپذیر از جمله منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، کاخ گلستان، کاخ سعدآباد و بافت تاریخی شهر تهران به صورت پایلوت در دسترس قرار بگیرند. 

*برخورداری گردشگران نوروزی از ظرفیت تاکسی‌های اشتراکی*

شادی مالکی، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این مراسم گفت: طرح شاتل سرویس چندماهی است که در شهر تهران رونمایی شده و با استقبال شهروندان روبرو شده است.

وی افزود: قرار است در نوروز ۱۴۰۳ این سرویس در اختیار گردشگران قرار بگیرد تا از ظرفیت‌های سرویس‌های اشتراکی برخوردار شوند و به راحتی از نقاط مختلف شهر به اماکن دیدنی ، گردشگری و تفریحی تهران

اعزام شوند.

اقدامی در جهت افزایش استاندارد گردشگری شهر تهران

سید محمدحسین حجازی مسئول دبیرخانه هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران نیز در این مراسم گفت: با توجه به دغدغه گردشگری شهر تهران در حوزه حمل و نقل استفاده از شاتل تاکسی حرکت رو به جلویی در حوزه گردشگری است تا دسترسی گردشگران به نقاط گردشگر پذیر و پربازدید شهر تهران تسهیل شود.

وی ضمن قدردانی از سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: با توجه به حلقه مفقوده گردشگری تهران در حوزه حمل و نقل، بتوانیم اقدام شایسته‌ای برای خدمات رسانی گردشگری شهر تهران در نوروز ۱۴۰۳ و در کنار ارائه خدمات کارت گردشگری شهر تهران داشته باشیم. همه این اقدامات جهت افزایش استاندارد گردشگری شهر تهران صورت می‌گیرد. 

حمل و نقل حلقه مفقوده گردشگری

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران نیز از حمل‌ونقل به عنوان حلقه مفقوده گردشگری یاد کرد و افزود: این حرکت طی توافق با سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران صورت گرفته تا از این سرویس در نوروز ۱۴۰۳ و در حوزه گردشگری به صورت پایلوت بهره ببریم.

قدردانی از حضور پرقدرت شهرداری تهران در حوزه گردشگری

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم از زحمات شهردار تهران در حوزه گردشگری قدردانی کرد و گفت: حمل و نقل به عنوان حلقه مفقوده شهر تهران نیازمند حضور پرقدرت شهرداری تهران بود که دکتر زاکانی از زمان حضورش در شهرداری تهران در این زمینه پرقدرت عمل کرد. 

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با موضوع «گردشگری و سرمایه گذاری سبز» از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است و شهرداری تهران با شعار «تهران دیدنی» در این نمایشگاه حضور دارد.