به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه  اگر این گروه مردمی وابسته به نهاد یا سازمان خاصی بود حتما در این طرح  تا این مرحله هم پیشرفتی حاصل نمی شد گفت: این گروه تشکیل شده از بانوان ، شعار جهانی « زنان و تغییر اقلیم » را محقق کردند و این موضوع را با توجه به اهمیت و ارزش آن در حوزه پسماند دنبال می کنند.

وی همچنین ادامه داد:  با توجه به تولید ۷ هزار تن زباله روزانه  در سطح شهر تهران ،آنچه که برای ما حائز اهمیت است، فرهنگ سازی ، توانمند سازی و آموزش در حوزه پسماند با کمک نیروهای جهادی در سطح شهر تهران است که امید داریم بتوانیم در کاهش زباله و تفکیک آن از مبدا اثربخش باشیم .

حسینی به برخی اقدامات در زمینه فرهنگسازی اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ارتقاء فرهنگ شهروندی اداره کل محیط زیست  اقدامات مختلفی از جمله آموزش کلیه دبیران کانونهای محیط زیست مناطق، آموزش مسئولین خانه های محیط زیست و آموزش و فرهنگ سازی در کلیه مناسبت های محیط زیستی و ملی مذهبی را با کمک نیروهای جهادی و مردمی داشته است.

وی در ادامه از مشارکت خانم های خانه دار به عنوان سفیران محیط زیست یاد کرد و گفت: آموزشگران محیط زیستی همگی بانوانی هستند که میتوان از آنها به عنوان آموزشگران محیط زیست استفاده کرد،تلاش میکنیم که هر روز به تعداد این گروهها اضافه کنیم تا بتوانیم اثربخشی بیشتری در زمینه فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه میزان تولید پسماند سرانه ۷۶۰ گرم در روز، و وابسته به نحوه زندگی مردم در مناطق مختلف شهر تهران است تاکید کرد: ، پیچیدن یک نسخه واحد نمی تواند اثر بخشی مناسبی در حوزه پسماند بالاخص خشکاله را داشته باشد لذا استفاده از اپلیکیشن نوماند در بستر اپلیکیشن شهرزاد میتواند کمک بزرگی به پیشرفت این موضوع داشته باشد .

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان یادآور شد: در حوزه تفکیک زباله از مبدا اپلیکیشن نوماند تنها اپلیکیشن فعال در حوزه پسماند در سطح شهر تهران است که ما آن را به رسمیت میشناسیم.