به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه٦ تهران؛ این جشن بزرگ خانوادگی، بخش‌های مختلفی همچون تلاوتی چند از آیات روح بخش و نورانی قرآن کریم با صوت ملکوتی و دلنشین حاج حامد شاکر نژاد، قاری بین‌المللی قرآن، اجرای بی‌نظیر زینب شیری، نا‌بغه٩‌ساله حافظ ومفسر قرآن کریم، تقدیر از مردان آب و آتش، آتش‌نشانان فداکار و جان‌نثار شهرداری تهران داشت‌که درادامه لحظه‌‌ غیرمنتظره و غافلگیرکننده‌ای نیز برای قاری محبوب و بین‌المللی کشور بوجود آمد که بسیار مورد‌توجه شرکت‌کنندگان به‌ویژه مادران شهدا قرار گرفت. در این قسمت جذاب و تماشایی زینب شیری که همراه مادرش به روی صحنه آمده بود با همان لحن شیرین کودکانه از شاکرنژاد پرسید: آیا دوست نداشتید الآن مادر شما اینجا باشد؟ حامد که از سوال زینب کوچولو غافلگیر شده بود جواب داد: بله و بلافاصله ارتباط تلفنی با مادر قاری بین‌المللی برقرار و پس از چند ثانیه این مادر بزرگوار بر روی صحنه حاضر شد و آغوش پر مهرش را برای فرزند پر افتخار میهن باز کرد و...

سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه٦ نیز با ارج نهادن به مقام والای مادر، گفت: به برکت نظام مقدس‌جمهوری اسلامی ایران، شاهد شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانانی هستیم که دردامن پرمهر و عطوفت مادرانی رشد و تربیت یافته‌اندکه الگوی زندگی‌شان درهمه حال حضرت فاطمه (س) و زینب کبری (س) بوده‌است و همیشه قابل تقدیر و احترام هستند.

برپایه این گزارش؛ حاج حامد شاکر نژاد متولد سال‌۱۳۶۲ یکی از قاریان نام‌آشنا در عرصه فن قرائت قرآن است. او از محضراستادانی همچون فرقانی، جواد و مجتبی سادات فاطمی بهره برده است. وی درتلاوت‌های خویش پیرو سبک اکبر القراء استاد مرحوم مصطفی اسماعیل است. با فن اختلاف قرائات به خوبی آشناست و درتلاوت‌های مجلسی خویش قرآن را به روایت‌های چندگانه قرائت می‌کنند. صدای پخته، انعطاف‌پذیر، قدرتمند، انواع تحریر‌های چرخشی، چکشی، و... به همراه استفاده بجا از مقام‌ها، گوشه‌ها، ملودی‌ها و مبدل‌های قرآنی، از وی چهره‌ای ممتاز و برجسته ساخته است؛ طوری که اگر کسی وی را نشناسد و فقط صدای او را بشنود گمان می‌کند یکی از قاریان مصری مشغول تلاوت است.

یادآوری می‌شود که حاج حامد شاکر نژاد، از پنج‌سالگی قرائت قرآن را آغاز کرد. حضور او در محافل قرآنی و اجرای برنامه‌های متعدد در محضر رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، باعث شد زمانی که تنها یازده سال بیشتر نداشت به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران درمسابقات بین‌المللی عربستان شرکت کند و با استعانت از حضرت حق و تلاش‌های خویش از بین هفتاد و پنج کشور جهان، در رده سنی بزرگسالان، حائز مقام نخست این مسابقات را به‌دست آورد و در سن یازده‌سالگی مشرّف به داخل خانه کعبه شد.