به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به مناسبت فرارسیدن روز مهندس و نیمه شعبان پیام تبریک صادر کرد.
در متن این پیام آمده است:فرارسیدن روز مهندس فرصتی است برای گرامی‌داشت زحمات جامعه مهندسین؛ به ویژه آن‌ها که همواره دغدغه آبادانی و توسعه ایران عزیز را دارند. اینجانب به نوبه خودم، این روز بزرگ را خدمت جامعه بزرگ مهندسین تبریک عرض می‌کنم. نیاز ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه به پویایی، خلاقیت و تخصص جامعه مهندسین، به عنوان سرمایه ارزشمند انسانی، بر کسی پوشیده نیست.

مهندس می‌کوشد، زیرساخت‌های تولید کالا یا ارائه خدمات را با آموخته‌های علمی، ابزار و خلاقیت طراحی کرده و توسعه دهد.بدون تردید، به موازات فعالیت‌های دلسوزانه مهندسان ایران اسلامی، همکاران توانمند من در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در تلاشند تا برای توسعه زیرساخت‌های کلانشهر تهران، به طور مستمر پروژه‌های در دست اقدام عمرانی را به سرانجام برسانند.

اعتقاد داریم، رضایت شهروندان مهم‌ترین محصول بهره‌برداری از پروژه‌های خرد و کلان عمرانی است و تلاش می‌کنم با رویکردی تعاملی، اولویت‌های عمرانی پایتخت را بر اساس مطالبات شهروندان تعیین کنیم.

تقارن روز مهندس سال ۱۴۰۲ هجری شمسی با نیمه شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری را به فال نیک می‌گیریم و از خدای متعال در آستانه ولادت حضرت مهدی (عج) آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون مهندسین ایرانی را داریم.


گفتنی است، پنجم اسفندماه زادروز خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند بزرگ ایرانی است که از پیشگامان عرصه‌هایی همچون «معماری»، «ریاضیات» و «نجوم» محسوب می‌شود. همچنین ششم اسفندماه ۱۴۰۲ مصادف با نیمه شعبان ۱۴۴۵ ولادت حضرت مهدی (عج) و جشن بزرگ شیعیان جهان است.