به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر لزوم آگاهی‌بخشی عمومی و حساس‌سازی مردان برای مراقبت از خود، پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، ارتقای سلامت مردان و خانواده و افزایش امید به زندگی، گفت: هفته نخست اسفندماه با هدف اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه در مورد اولویت‌های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، «هفته ملی سلامت مردان» نام‌گذاری شده است.
حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه دراین‌باره توضیح داد: در هفته سلامت مردان منطقه 11، ویژه‌برنامه‌هایی همچون درمانگاه‌های یک‌روزه در محلات منطقه شامل ویزیت پزشک، دندانپزشک، اسکن کف پا، متخصص تغذیه، مشاوره روانشناسی، تست HIV، سنجش شاخص توده بدنی BMI، سنجش قند خون و فشار خون، همچنین ویژه‌برنامه‌هایی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه در قالب کارگاه آموزشی، مشاوره تغذیه و سنجش قند خون و فشارخون، به همراه ارائه میز خدمت در مساجد سطح منطقه، مسابقات سلامت‌محور در مدارس پسرانه و... به اجرا درآمد.
عموزاده با اشاره به رویکرد ترویج فرهنگ زندگی سالم از برگزاری جشنواره صبحانه سلامت مادر و کودک به همین مناسبت خبر داد و گفت: جشنواره صبحانه سالم با حضور مادران و کودکان در مدرسه شهید جوادی‌پور با هدف ترغیب دانش‌آموزان به مصرف صبحانه سلامت و مصرف تغذیه سالم و مفید برگزار شد.
به گفته وی در این برنامه که با حضور بیش از۸۰ نفر از دانش‌آموزان و مادران همراه بود، دانش‌آموزان با تهیه صبحانه سلامت‌محور ضمن تجربه یک روز شاد و با نشاط، با هم به رقابت پرداخته و در پایان به برترین سفره سلامت مادر و کودک از نظر کیفیت و سلامت تغذیه‌ای هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.