به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، شهردار منطقه با تاکید بر هم افزایی و همکاری سازمان های ذیربط مانند اوقاف،میراث فرهنگی، برق و.. گفت: به علت نفوذ موریانه در سقف شیروانی تعدادی از سرا ها از جمله سرای احمدی، بناها پوسیده شده و در معرض آتش سوزی قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۲ گفت : در روند بازسازی وایمن سازی تعدادی از  سرا ها مانند سرای احمدی،برخی سازمان ها همکاری نمی کنند و در تعدادی دیگر مانند سرای میرزا اسماعیل برخی مالکان همکاری لازم را ندارند.

وی در ادامه ایمن سازی بازار را به نفع همه افراد به خصوص مالکان سراها  اعلام کرد و افزود : تا تکمیل روند ایمن سازی همه سرای بازار ،مدیریت شهری برای پیشگیری از حادثه ناگوار تمهیدات ویژه ای برای دستگاه های امداد رسان در نظر گرفته است.

وحیدرضا انارکی محمدی پر کردن گود پرخطر کنار آتش نشانی امام زاده زید را یکی از اقدامات مدیریت شهری برای توسعه فضای این دستگاه امداد رسان برشمرد.

وی در ادامه  خرید برخی تجهیزات برای اورژانس و آتش نشانی مانند موتورلانس برای عبور از گذر های باریک بازار هنگام امدادرسانی را از دیگر اقدامات منطقه اعلام کرد.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان گفت: برای جلوگیری از اتفاقات تلخ حادثه پلاسکو،گاندی و.. مالکان سرا در مرتبه اول و بعد هم دستگاه های ذیربط با هم افزایی ایمن سازی بازار را به اتمام برسانند.