به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به تدوین برنامه جهادی برای احیای سرزمین توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: مطابق این برنامه مقرر شده از 16 اسفندماه سال جاری، طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت با هدف توسعه جنگل در کشور آغاز شود و به همین مناسبت و به برکت قرارگرفتن در هفته درختکاری، آیین نمادین کاشت درخت در بوستان رازی منطقه به اجرا درآمد.

موسوی با بیان اینکه برنامه درختکاری منطقه 11 از نیمه دوم سال جاری در سطح معابر شهری و بوستان‌ها آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: حسب دستورالعمل‌های صادرشده در مورد کاشت درخت در خیابان‌های اصلی و بوستان‌ها کاشت 2 هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر در دستور کار منطقه قرار گرفته که در کنار آن، توزیع شهروندی 4 هزار نهال نیز از 15 اسفند به مدت یک هفته در بوستان‌های نواحی 4گانه منطقه انجام خواهد گرفت.

وی این بوستان‌ها را شامل بوستان دانشجو، بوستان اوستا، بوستان هاشمیان و بوستان مهر برشمرد و بیان کرد: در هر ناحیه یک بوستان برای این اقدام در نظر گرفته شده که با برپایی غرفه در آنها از ساعت 9 تا 11 صبح، توزیع نهال صورت خواهد گرفت.

کاشت نمادین درخت، صبح امروز، یکشنبه، 13 اسفندماه، با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، معاونان، شهردار ناحیه، خانواده معظم شهدا، شهرداران مدارس و تعدادی از دانش‌آموزان، کودکان پیش‌دبستانی، توانیابان، سالمندان فعال در محیط زیست و دوستداران محیط زیست در بوستان رازی به اجرا درآمد.

در این مراسم شهردار منطقه از فواید درختکاری و اهمیت و ضرورت حفظ و نگهداشت آن از منظر اسلام و حفاظت از محیط زیست سخنانی ایراد کرد و در ادامه از خانواده محترم شهدا، فعالان محیط زیست و مدارس و کودکان با اهدای هدایایی تقدیر شد؛ همچنین تعداد ۱۰۰ اصله نهال توسط کودکان و دیگر حاضران غرس گردید.