به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، آیین غرس ۱۱۰۰ نهال به نیابت از شهدا با عنوان "جان زمین" همراه با ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی با حضور نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی امیری مدیر کل آموزش های شهروندی شهر تهران ، جمعی از مدیران شهرداری منطقه۱۳ و پیشکسوتان حوزه ورزش در محل بوستان جنگلی سرخه حصار برگزار شده است. 

در این ویژه برنامه که به همت معاونت های خدمات شهری و محیط زیست و فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه۱۳ و همکاری اداره کل آموزش شهروندی شهرداری تهران اجرا شد، نوجوانان تهرانی، ۱۱۰۰ نهال در بوستان جنگلی سرخه حصار کاشتند. 

قرائت قرآن توسط شهردار مدرسه، اجرای سرود توسط کانون نوجوانان وسخنرانی مسئولان پیرامون اهمیت درخت و درختکاری از جمله بخش های برنامه " جان زمین " بود . 

در پایان نوجوانان با حضور در فضای سبز بوستان جنگلی سرخه حصار منطقه ۱۳ که از قبل برای کاشت نهال توسط نوجوانان تهرانی مناطق ۲۲ گانه توسط اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست تقسیم بندی شده بود، سنت حسنه درختکاری را گرامی داشتند. 

کارشناسان فضای سبز در این مراسم، آموزش های لازم را برای کاشت اصولی نهال به نوجوانان ارائه کردند.

در حاشیه این مراسم، محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳ گفت: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده، به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری، در کاشتن نهال و حفظ محیط زیست کوشا باشیم.