به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این برنامه اخگر پور خانه ها و گروه های دوام و ایمنی را از اجزای اصلی و مهم محلات شهر تهران برشمرد و افزود: علاوه بر محلات باید در هر کوچه و خانه نیز اعضای دوام برای مدیریت بحران در شرایط اضطراری آموزش دیده باشند.

وی با تأکید بر ارتقای ظرفیت جذب گروه های دوام با مشارکت معاونت ها ی دیگر بیان کرد: امیدواریم با هم افزایی و همکاری هرچه بیشتر شاهد ارتقای کیفی، آموزش ها، ساختار و تشکیلات خانه های دوام و تحول در محلات منطقه باشیم .

اخگر پور ادامه داد: گروه های دوام در کنار شهروندان و شهرداری برای رفع معضلات و مدیریت بحران همیشه پای کار هستند زیرا از بطن مردم برآمده و در حوادث مترقبه و بحران ها در صفوف اول خدمت رسانی قرار دارند.

سرپرست شهرداری منطقه خواستار ترویج فعالیت های دوام محور و جذب گروه های دوام با جلب مشارکت جوانان و نوجوانان در مساجد و مدارس طرح شهید آرمان، گروه های گردشگری محلات و کانون های نوجوانان آموزش های شهروندی شد.

این مسئول در تشریح فعالیت های انجام شده با مشارکت خانه های دوام و ایمنی به برگزاری 60 پویش، عضو گیری بیش از 3 هزار و 900 نفر، جذب 800 نفر دوام داوطلب، 300 نفر دوام مدرسه محور ، 100 نفر داوم مسجد محور، برپایی 4 اردوی دوام دانش آموزی، جذب 70 نفر دوام ویژه و فعال، 50 نفر داوم اتباع، 125 نفر داوم از افراد دارای معلولیت و 20 نفر دوام از اقلیت اشاره کرد.

براساس این گزارش در این برنامه از 13 نفر مسئولان خانه های دوام و ایمنی محلات با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.