به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، مهدی فولادی رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه به وقوع سیل اخیر در جنوب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این مانورها، ضمن بررسی سطح آمادگی دستگاه های امدادرسان و عمومی، یاداوری وظایف هر کدام از این نهادها در زمان وقوع بحران است. 

فولادی تاکید کرد: در این مانور که به صورت سراسری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و بصورت برخط در حال برگزاری است، طبق سناریوی از پیش تعیین شده،وقوع بحران سیلاب در چند منطقه تهران بررسی و کنترل می شود. 

در ادامه نشست فصلی مدیریت بحران منطقه ۳ با موضوع هماهنگی سه شنبه آخر سال ۱۴۰۲ برگزار شد . حسین سیگارودی معاون امور شهری و محیط زیست در این زمینه گفت: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، تمهیدات لازم جهت مواجهه با بحران های احتمالی در این شب صورت گرفته.

معاون شهردار منطقه ۳، از جمع آوری سرشاخه ها، زباله های حجیم، کنترل فروشنده های مواد محترقه ، آماده باش ماشین آلات خدمات رسان، هماهنگی با سازمان ها و ارگان های امدادی و ... خبر داد. 

در ادامه احمد صفری، مدیر منطقه ۲ عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: توصیه های پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص شب سه شنبه پایانی سال به نهادها و سازمان های متولی وکنترل بحران با اطلاع رسانی رفتارهای کنترل شده در استفاده از مواد قابل اشتعال انجام شده وآماده باش صد درصدی نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای این روز برنامه ریزی شده.

این جلسه با حضور اعضای شورای مدیران شهرداری منطقه ۳، مدیران دستگاه های خدمات رسان ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، نیروی انتظامی، پلیس راهور،سپاه، هلال احمر،اورژانس،برق ،گاز، تلفن، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش،بهداشت و ... برگزار شد .