به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه با اشاره به هماهنگی های ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۱۳ با نهاد های تخصصی در زمینه پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث و آسیب های احتمالی گفت: با توجه به نزدیک شدن به آخر سال و قبل از فرارسیدن آئین چهارشنبه سوری  به منظور کاهش خطرات و کنترل هیجانات جمعیتی ، برنامه ریزی هایی در جلسه ستاد بحران منطقه با نهاد های تخصصی از قبیل آب ، برق ، گاز ، هلال احمر ، پلیس راهور مرکز بهداشت شرق تهران و معاونت های ذیربط شهرداری منطقه۱۳ انجام تا ایمنی افزایش و آسیبهای ناشی از فعالیت های احتمالی خطرناک در محدوده شهرداری منطقه۱۳ به حداقل ممکن برسد. 

وی افزود: کلیه دستگاه های مسئول از ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه تا زمان اعلام خاتمه عملیات در پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه۱۳ حضور یافته  و در صورت وقوع سوانح و حوادث تدابیر لازم را اتخاذ می کنند. 

شهردارمنطقه۱۳ با اشاره به شناسایی محل های حادثه خیز مرسوم و اماکن حساس و خطر آفرین  اظهار داشت: اقدامات کنترلی و نظارتی ویژه برای جلوگیری از بروز حوادث در این اماکن با محوریت سازمان آتشنشانی و نیروی انتظامی انجام شده است. 

وی با اشاره به هماهنگی با آتش نشانی و مرکز اورژانس ادامه داد : تیم های عملیاتی در محل های پر جمعیت و  خطر ساز استقرار می یابند. 

شهردار منطقه۱۳، تجهیز خودروهای در اختیار ستاد مدیریت بحران منطقه به کپسول های اطفا حریق، انعکاس محتوای آموزشی در فضای مجازی، ارسال پیامک های موضوعی و انجام تبلیغات محیطی ، ابلاغ دستور العمل به کلیه عوامل مسئول منطقه و سازمان های امدادی- انتظامی مسئول ، هرس شاخ و برگ خشکیده و زائد درختان و استقرار مخازن آب جهت کمک و پشتیبانی به آتشنشانی توسط نواحی چهارگانه در نقاط پیش بینی شده از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران منطقه۱۳ برای مقابله با حوادث آخر سال است. 

محمد هادی علی احمدی خاطر نشان کرد: کلاس های آموزشی تئوری و عملی با موضوع مخاطرات مواد محترقه ، اصول و مبانی اطفای حریق و تامین ایمنی در چهارشنبه سوری با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ مسئولین خانه های دوام و ایمنی محلات در مدارس، مساجد و سرای محلات پیرامون اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مراسم سنتی سه شنبه آخر سال برگزار شده است.